سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این که تا کنون میزان بارش‌ها به نسبت نرم بلند مدت بارش سالانه 80 درصد افزایش داشته است گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد خاکستر آتشفشان ایسلند هرگز به منطقه خاورمیانه و آسمان ایران نمی رسد.

بهرام صناعی در گفتگو با مهر تاکید کرد: وضعیت آب و هوایی کشور در سال زراعی جاری نشان می دهد تا امروز 80 درصد افزایش به نسبت نرم بلند مدت بارش سالانه در کشور داشته ایم به طوری که در 15 استان کشور 90 تا 110 درصد افزایش بارندگی و در 15 استان نیز کمتر از حد نرمال باران باریده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: استان قم کمترین بارش را داشته که 55 درصد نرم بلند مدت بارش است و کمبودهایی را نشان می دهد با این حال هنوز فصل بارش کشور تمام نشده و دو هفته به بارشهای خوب زمان مانده که تا آن موقع وضعیت کشور مطلوبتر نیز خواهد شد. {پیش بینی خشکسالی بی‌سابقه در سال جاری برای قم }
صناعی اضافه کرد: در سه استان زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل بیشتر از حد نرمال سالانه باران باریده و البته در 12 استان در حد نرمال و در 15 استان کشور نیز کمتر از حد نرمال بارش داشته ایم با این حال نقشه ها نشان می دهد تا آخر این هفته بارشهای بسیار خوبی خواهیم داشت و میزان بارندگی در کشور به نسبت نرم آن بالاتر خواهد رفت.
رئیس سازمان هواشناسی کشور در مورد انتقال خاکستر آتشفشان ایسلند تاکید کرد: این آتشفشان که صبح پنجشنبه فعال شده و از صبح جمعه پروازهای اروپا را مختل کرده  احتمال اینکه به سمت خاورمیانه بیاید را ندارد چرا که جهت حرکتی توده های خاکستر که در لایه های بالایی جو حرکت می کند از غرب به شرق و به خصوص شمال شرق در حرکت است که بتازگی به روسیه نزدیک شده است.

حرکت خاکستر آتشفشانی در لایه های بالایی و در کریدورهای هوایی که خطوط پروازی در آنها جریان دارد نگرانی کشورها را به دنبال داشته و به همین دلیل پروازها لغو شده است تا احتمال اختلال در موتور هواپیماها به دلیل نفوذ ریزگردها از بین برود.

کد خبر 105546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز