چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: روند گرم شدن هوا در کشور طی روزهای آینده نیز ادامه دارد و بنا به گزارش‌های هواشناسی، کشور شاهد سه‌روز گرم و آفتابی خواهد بود

این در حالی است که سواحل دریای عمان در جنوب شرق کشورمان شاهد به‌وجود آمدن امواج 3 متری طی امروز و فرداست. یک کارشناس هواشناسی اعلام کرد: سامانه گرمسیری که روی اقیانوس هند شکل گرفته، از دیروز به سواحل جنوبی ایران وارد شده است.

این سامانه گرمسیری به‌علت اینکه از انرژی زیادی برخوردار است، امواجی به ارتفاع حدود 2 و سپس 3 متر را در سواحل ایجاد می‌کند که بسیار خطرناک است، بنابراین توصیه می‌شود قایق‌های تفریحی، ماهیگیری و کشتی‌های تجاری  طی امروز و فردا از تردد در مناطق ساحلی و آب‌های آزاد دریای عمان خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، پروین مرادمند گفت: یک سامانه گرمسیری روی اقیانوس هند شکل گرفته است که این سامانه به طرف شمال‌غرب هندوستان و جنوب غرب پاکستان در حرکت است اما از آنجایی که این سامانه حرکت چرخشی دارد در حال چرخش، بخش‌هایی از کشور ما را نیز در بر می‌گیرد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد:  طی امروز و فردا رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.او ادامه داد:‌ در محدوده چابهار و راسک، آب‌گیری معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

مرادمند در رابطه با وضعیت هوای سایر نقاط کشور گفت: تا 3 روز آینده کشور جوی آرام دارد و دمای هوا افزایش می‌یابد.او گفت: افزایش دما برای سواحل در حدود 3 تا 4 درجه و برای تهران نیز حدود 2 درجه خواهد بود.

کد خبر 108903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز