دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصطفی محمد نجار وزیر کشور گفت: طرح عفاف و حجاب امسال اجرا می‌شود.

مصطفی محمد نجار با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف در وزارت کشور گفت: طرح عفاف و حجاب امسال اجرا‌ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار روز دوشنبه 30 فروردین در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران نجار  در مورد مصوبات این جلسه گفت: اولین بند از 7 سرفصل مربوط به تقویت نهاد خانواده و تعالی آن،‌ آموزش مهارت‌های زندگی بود که دفاتر مشاورتی در این خصوص فعال می‌شوند.

وی با اشاره به بحث ازدواج آسان، این موضوع را یکی از مصوبات شورای اجتماعی کشور برشمرد و عنوان کرد: این بحث را سال گذشته نیز به عنوان یک پروژه قرار شد با همکاری سازمان ملی جوانان و سازمان‌های ذی‌ربط دنبال کنیم و امنیت اجتماعی،‌ فردی، ملی و اخلاقی نیز دومین موضوع مورد بحث ما بود که موضوعات مربوطه به تصویب رسید.

وزیر کشور افزود: بحث کاهش اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی از دیگر مصوبات ما در این جلسه و دومین موضوع بعد از ازدواج آسان بود که به عنوان یک پروژه اساسی در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار گرفت تا دنبال شود.
نجار گفت:‌ بحث ترویج قانون‌گرایی و تقویت انضباط اجتماعی از مباحث دیگر جلسه شورای اجتماعی کشور بود که توجه به گسترش و ترویج هنجارهای صحیح اجتماعی و مبارزه با ناهنجاری‌ها از جمله توجه به مسئله ترافیک و ارائه آموزش‌های لازم به مردم از دیگر مباحث مورد بحث ما در جلسه بود.

وی با بیان اینکه بحث ارتقاء نشاط اجتماعی و رضایت عمومی از دیگر موضوعات اساسی مطرح در جلسه شورای اجتماعی کشور بود، اظهار داشت: در این راستا توجه به ورزش همگانی، ایجاد نشاط برای جوانان و بانوان مصوباتی را در پی داشت.

وزیر کشور تقویت همبستگی ملی، توجه به هویت و وحدت ملی را از دیگر سرفصل‌های جلسه شورای اجتماعی کشور برشمرد و بیان کرد: 3 موضوع ازدواج آسان، مبارزه با مواد مخدر و نشاط اجتماعی از موضوعات اولویت‌دار جلسه شورای اجتماعی کشور بود که در این راستا قرار شد اماکن رفاهی و ورزشی در اختیار نهادهای دولتی در ساعات تعطیل با قیمت ارزان در اختیار عموم قرار گیرد.

محمد نجار ادامه داد: سواحل شمال و جنوب از جمله مناطق گردشگری است که امکانات زیادی در این مناطق وجود دارد که با این مصوبات امروز قرار شد در اختیار قرار گیرد تا عموم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به بحث آشنایی شهروندان با حقوق خود یادآور شد: این موضوع باید توسط کلیه دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا وقتی که مردم به ادارات و سازمان‌ها بخصوص قوه قضائیه مراجعه می‌کنند با حقوق و تکالیف خود آشنا باشند.

نجار در پاسخ به سوالی در خصوص مراحل اجرایی واریز یک میلیون تومان به حساب متولدین سال 89 خاطرنشان کرد: مقدمات کار را در وزارت رفاه دنبال می‌کنند که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.

کد خبر 105460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز