یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 27 فروردین جاری را اعلام کرد.

آمارهای بانک مرکزی بیانگر ثبات قیمت اکثر مواد‌غذایی به جز صیفی‌جات است که حدود 12درصد گرانی را طی یکماه اخیر تجربه کرده است. طبق این گزارش، قیمت انواع لبنیات نسبت به اسفندماه سال 88 تقریبا باثبات باقی‌مانده و رشد جزئی نشان داده است.

قیمت انواع برنج داخلی و وارداتی نیز نسبت به اسفندماه کاهش بسیار جزئی نشان می‌دهد. مثلا درحالی‌که متوسط قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی درجه یک در اسفندماه 2920تومان بود این رقم در هفته گذشته به 2910 تومان کاهش پیدا کرده است. این ثبات قیمت‌ها در بازار حبوبات نیز حاکم است؛ به‌طوری‌که قیمت انواع حبوبات به‌طور متوسط نزدیک به یک درصد کاهش یافته است.

قیمت میوه‌های تازه هم در هفته منتهی به 27 فروردین ماه به‌طور متوسط نسبت به هفته مشابه اسفندماه سال 88 حدود 2درصد کاهش پیدا کرده است. البته قیمت میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، نارنگی و لیموشیرین بین 4 تا 17درصد بیشتر شده ولی هندوانه تا 33درصد کاهش قیمت داشته است.

براساس گزارش بانک مرکزی، افزایش قیمت صیفی‌جات در یکماه منتهی به 27 فروردین ماه قابل ملاحظه بوده است. طبق آمارهای بانک مرکزی، صیفی‌جات در این مدت 12درصد گران شده که بیشترین افزایش قیمت را سیب‌زمینی با 36، پیاز با 32 و گوجه‌فرنگی با 30 درصد داشته‌اند. گزارش بانک مرکزی همچنین از ثبات قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی حکایت دارد.

کد خبر 105391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز