دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

علی ابراهیمی : پس از تمجید مسئولان دولتی از ثبات قیمت‌ها در بازار شب عید،30 فروردین محمد علی ضیغمی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور به ایسنا گفت:

صددرصد کالاهایی که در طرح تنظیم بازار نوروز امسال توزیع شد، تولید داخل کشور بوده است.

این دیدگاه در 3 محور پوشاک،  میوه و مرکبات و مواد پروتئینی قابل بررسی است.

1- کیف، کفش،  منسوجات و پوشاک از جمله کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار شب عید بود اما به راستی آیا کالاهای مذکور که در چارچوب این طرح عرضه شد، تولید داخل بود یا کالاهای وارداتی و بی‌کیفیت چینی را در بر می‌گرفت که گلایه اغلب خریداران را به‌دنبال داشت؟  آیا در این طرح خبری از عرضه کیف و کفش تولید داخل بود؟!

2- در زمینه میوه و مرکبات نیز هنوز پرتقال‌های مصری،  نارنگی‌های پاکستانی و برخی دیگر از محصولات ذخیره‌سازی شده برای شب عید در حال عرضه به بازار است. از سوی دیگر، دیرزمانی از گلایه‌های تولیدکنندگان مرکبات شمال کشور و باغداران سیب درختی در دماوند یا سمیرم در زمینه نبود خریدار به‌دلیل واردات بی‌رویه این محصولات نگذشته است.

3- حکایت تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ نیز خود بیانگر میزان صحت این ادعاست؛ چراکه در طرح تنظیم بازار گوشت قرمز، واردات دام زنده و کشتار شده از برخی کشورها مانند پاکستان،  ارمنستان و برخی دیگر از کشورهای همسایه رشد بی‌سابقه‌ای داشت؛

وارداتی که پیامدهای منفی آن با شیوع بیماری تب برفکی هنوز هم گریبانگیر جمعیت دامی کشور است. همچنین نوسان قیمت گوشت قرمز و مرغ و حکایت اخیر مرغ‌های وارداتی از ترکیه، گواهی برای سنجش میزان صحت اینگونه ادعاهاست.

کد خبر 105500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز