همشهری آنلاین: معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: خروج 200هزار کارمند همراه با خانواده‌هایشان از تهران در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بزرگیان در حاشیه همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران با بیان این که 23 وظیفه و خدمت که بیشترین تقاضا و مراجعه‌کننده مردمی را دارد شناسایی شده است، افزود: با کمک دانشگاه‌ها و مراکز علمی این خدمات مورد بررسی قرار گرفتند تا بیشترین شرایط را برای الکترونیکی شدن آن‌ها فراهم کنیم و به این ترتیب تعداد مراجعات مردمی کاهش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستادهای مرتبط در مورد خروج پنج میلیون نفر از تهران که باید از بخش دولتی آغاز شود، یادآور شد: متاسفانه تراکم نیروی دولتی در تهران بسیار زیاد است، در حالی که بسیاری از سازمان‌های و ادارات می‌توانند در خارج از تهران نیز خدمات خود را ارائه کنند و به این ترتیب سهم سفر به استان تهران نیز کاهش می‌یابد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمایش سرزمینی لازم در مورد انتقال سازمان‌های و ادارات دولتی به شهرستان‌های دیگر تدوین گرفته است و به زودی این انتقال آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش جابجایی و انتقال فردی از تهران به سایر شهرستان‌ها نیز تشویق‌های لازم در نظر گرفته شده و این امیدواری وجود دارد که هر چه زودتر شاهد انتقال تعداد قابل توجهی از ساکنان تهران به شهرستان‌ها باشیم.

بزرگیان تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنانی که از تهران خارج می‌شوند تا سقف 25 تا 50 درصد و ارتقای پایه گروهی کارکنان دولت از جمله شیوه‌های تشویقی دولت برای کارکنان بوده است. همچنین برای کاهش جمعیت ساکن تهران و انتقال به شهرستان‌ها تشویق‌های دیگری نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با "فوق‌العاده شغل" برای کارکنان، بیان کرد: ملاک عمل دولت قانون خدمات کشوری است که در آن چگونگی پرداخت‌ها برای کارکنان مشخص شده است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری با بیان این که معاونان و مدیران سازمان‌ها و ادارات دولتی برای انتقال کارکنان و ضرورت این امر کاملا توجیه شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر شرایط و حقوق بسیاری از کارشناسان ادارات و کارمندان از مدیران برای انتقال بهتر است و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی لازم نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه دولت خروج 200 هزار کارمند به همراه خانواده‌ از تهران است و تلاش می‌کنیم حوزه مرکزی سازمان‌های و استان‌ها لزوما در تهران نباشد و به این ترتیب دیگر لازم نیست دفاتر و مهمانسراهای برخی ادارات نیز در تهران باقی بماند.

بزرگیان با اذعان به موفق نبودن دولت در خارج کردن بسیاری از دفاتر و نمایندگی‌های سازمان‌های و ادارات دولتی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: متاسفانه مقاومت زیادی از سوی ادارات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران ارشد نیز در خروج کارکنان در تهران حاضر به این انتقال هستند، یا نه؟ پاسخ داد: مدیران وظیفه ساماندهی سیستم را دارند، اما در عین حال آن‌ها هم برای خروج از تهران داوطلب هستند.

کد خبر 105287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز