جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

هر چند خیلی وقت است متخصصان در حال هشدار دادن درباره مضرات خوردن غذای داغ در ظرف‌های یکبار مصرف پلاستیکی هستند اما هنوز هم خیلی از رستوران‌ها روال قدیمی خود را ادامه می‌دهند.

مشتریان هم که چاره‌ای جز گرفتن غذای خود نمی‌بینند باید هر بار خود را با فکر کردن به این موضوع که «یکبار،اتفاقی نمی‌افتد» دلداری دهند. این در حالی است که به تازگی برخی از رستوران‌ها و شاغلان در صنف تهیه غذا با استفاده از ظرف‌های یک بار مصرف آلومینیومی جای ویژه‌ای برای خود در میان مردم باز کرده‌اند.

به گفته مسئولان این واحدهای صنفی حتی اگر این ظرف‌ها کمی هزینه بیشتری داشته باشد، مشتریان، خود راضی به پرداخت این هزینه اندک برای جلوگیری از بیمار شدن‌شان هستند. خوردن چای در لیوان‌های پلاستیکی هنوز هم در بسیاری از ادارات مرسوم است که مسئولان می‌توانند با جایگزین کردن لیوان‌های یکبار مصرف از جنس کاغذ سلامت کارکنان خود را تامین کنند.

خانه مقاوم

از آنجا که روی دادن زلزله که در شهر‌های مختلف نتوانست میزان هوشیاری افراد را برای مواجهه با این پدیده بالا ببرد اما به نظر می‌رسد شایعه آن برای برخی شهروندان زنگ خطر را به صدا درآورده است.

این شایعه مفید باعث شده برخی نسبت به مقاومت منزل مسکونی و محل کار خود کنجکاو شوند و برخی در مورد اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه زمان زلزله به یکدیگر آگاهی‌هایی ‌دهند. خلاصه اینکه اگر نسبت به برخی شایعه‌های مفید حساس باشیم می‌توانیم از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنیم.

از آنجا که علاج حادثه پیش از وقوع همیشه مفید است چه زلزله امروز بیاید چه امسال چه سال‌ها بعد، هیچ تفاوتی نمی‌کند؛ مهم این است که در زمان وقوع آن، خود و خانواده‌مان در خانه‌ای باشیم که در برابر زلزله مقاومت لازم را داشته باشد و پشیمانی به بار نیاورد.

مسیر دوچرخه

پیش‌بینی‌ مسیر‌های ویژه عبور و مرور دوچرخه از جمله مقدمات دارا بودن خیابان‌های خلوت و کاهش آلودگی هواست. در چند سال اخیر نیز شهرداری این مقدمه را در برخی نقاط کلانشهر‌ها فراهم کرده است.

اما گاهی صحنه‌هایی در شهر مشاهده می‌شود که به خوبی گویای نبود فرهنگ استفاده از این مسیر‌هاست. برای نمونه درکنار استفاده موتور‌سواران از این مسیر‌ها گاهی نیز همانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید برخی شهروندان این مسیر را مسدود می‌کنند.

از سوی دیگر برخی نیز مسیر‌ دوچرخه‌ها را با مسیر پیاده‌روی اشتباه گرفته و شروع به قدم زدن در آن می‌کنند حال آنکه قدم‌زدن در مسیر دوچرخه‌ها نیز مانند قدم زدن وسط خیابان می‌تواند خطرناک باشد. جدای از تصادف با موتورسوارانی که از آنها یاد شد خود دوچرخه‌ها نیز می‌توانند سر پیچ‌ها و در مسیر‌های تاریک حادثه‌ساز باشند. بنابراین فقط با دوچرخه در این مسیر وارد شویم.

شهر ما،خانه ما

نگاهی به خانه‌های شهر حتی از داخل خیابان‌ نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان علاوه بر رسیدگی به حیاط خانه خود توجه زیادی  به محوطه بیرون محل سکونت خود هم دارند.

ساکنان این خانه‌ها با هزینه‌ای کم به کاشتن گل و نهال در باغچه‌های کوچک جلوی خانه اقدام می‌کنند که این مسئله باعث می‌شود جلوه زیبایی به کوچه‌های شهر داده شود. این کار  تاثیر زیادی در زیبایی بصری خانه‌ها دارد و علاوه بر تغییر روحیه ساکنان آن، باعث می‌شود که رهگذران هم از دیدن این مناظر لذت ببرند.

علاوه بر این، کسانی که به دنبال خرید یا اجاره واحد مسکونی هستند معمولا چنین خانه‌هایی را در شرایط برابر به خانه‌های بی‌صفای دیگر ترجیح می‌دهند!

کد خبر 105214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز