دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

شاید تنها ماده‌غذایی که این اواخر خیلی گران نشده، تخم‌مرغ است. البته گویا فروشندگان مواد‌پروتئینی و صنف مرغداران دست‌به‌دست هم داده و برای این موضوع هم راه حلی پیدا کرده‌اند تا تخم‌مرغ هم از کورس افزایش قیمت عقب نماند.

 آنها انواع تخم‌مرغ‌های جدید شامل تخم‌مرغ‌های بی‌زرده و کم‌زرده را جایگزین تخم‌مرغ‌های معمولی کرده‌اند. جالب اینجاست که در برخی خواربارفروشی‌ها نیز قفسه تخم‌مرغ‌های معمولی به‌قدری خالی است که مانند سبد شیر یارانه‌ای قدیم‌ترها، صبح‌ زود خالی می‌شود و برای خریدار چاره‌ای جز خریدن انواع جدید تخم‌مرغ باقی نمی‌ماند.

شاید مرغ‌ها هم وقتی قیمت تخم‌مرغ‌های‌ جدید را ببینند امر بر آنها مشتبه شود که دیگر تخم‌طلا گذاشته‌اند. البته ناگفته نماند این کار تولیدکنندگان یک مزیت جالب توجه هم دارد، به این صورت که شما داخل مغازه با فروشنده یک بازی شبیه «یک‌مرغ‌دارم» بازی می‌کنید. در این بازی شما پس از درخواست تخم‌مرغ از فروشنده باید در مقابل سوال‌های او مثل اینکه تخم‌مرغ‌ها چند‌زرده باشند، زرده‌ها قرمز، نارنجی، زرد پررنگ، زرد‌کم‌رنگ یا بی‌رنگ باشند یا تخم‌مرغ‌ها اصلا زرده نداشته باشند، آمادگی کامل داشته باشید.

تبلیغات بودار

برخی از شاغلان محترم صنف کباب‌و‌حلیم‌پز، سال‌هاست که تبلیغات بوداری می‌کنند که زیاد مناسب حال رهگذران نیست. اشتباه نکنید! منظور، شباهت به تبلیغات آن‌طرف آبی‌ها نیست؛ منظور بوی کبابی است که فن قوی مغازه به جای پشت‌بام، راهی پیاده‌رو و زیر بینی رهگذران می‌کند.

این تبلیغات در حالی است که بسیاری از رهگذران باید بروند خانه و به جای کباب و ریحان، پنیر لای نان بگذارند و بخورند. به هر حال اینکه از قدیم گفته‌اند «پولدارها به کباب، بی‌پول‌ها به‌بوی کباب» دلیل نمی‌شود بی‌پول‌ها را هم به‌بوی کباب داخل مغازه بکشانید.

صف یک‌دانه‌ای‌ها

معلوم نیست چرا تعداد گالن‌ به‌دست‌های جایگاه‌های سوخت که بدون صف بنزین می‌گیرند، روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. یکی نیست به آنها بگوید «آخه مجید جان، اون صف نانواییه که یه دونه‌ای هم داره». جالب اینجاست که برخی کارگران جایگاه‌ها نیز هیچ مقاومتی در برابر خواسته‌های غیرقانونی این افراد ندارند و حسابی اخلاق حرفه‌ای را فراموش می‌کنند و به جای آن معتقدند «‌همیشه حق با مشتری است».

حال اگر تابلویی با مضمون «در این جایگاه، بنزین گالنی توزیع نمی‌شود» بالای سرشان نصب نشده بود، می‌شد قضیه را یک‌جور‌هایی درک کرد و برای هزارمین بار به جمله «بی‌خیال، ارزش جنگ‌اعصاب نداره» متوسل شد اما حضور این تابلو به همراه چهره‌های حق به جانب فروشنده و خریدار به هیچ‌وجه اجازه چنین بی‌خیالی را به راننده‌ها نمی‌دهد.

کارواش‌های بدعادت

قصد دارید خودروتان را به کارواش ببرید؟ حرفی نیست، اما لطفا کارگران کارواش را بدعادت نکنید. در بعضی از کارواش‌ها روال دریافت هزینه از مشتری کمی فرق می‌کند؛ یعنی شما علاوه بر پرداخت هزینه شست‌وشوی خودرو باید مزد هر کارگری را هم که برایتان کاری انجام می‌دهد، بدهید.

برای یک کار ساده مانند خشک‌کردن خودور هم چندتا کارگر مشغول به‌کار می‌شوند تا چند نفری از این کار نان بخورند. اسم این پول را انعام نگذارید زیرا به گفته مسئولان این کارواش، مزد کارگران همین پولی است که مشتری‌ها به آنها می‌دهند و میزان آن بستگی به کرم مشتری‌ها دارد.

بعضی افراد هم که این حرف‌ها را باور دارند حسابی دلشان به حال کارگری که اصل زحمت را کشیده است می‌سوزد و پول خوبی به او می‌دهند و آنها را به‌نوعی بدعادت می‌کنند. بهتر است صاحبان کارواش‌ها با پرداخت حقوق ماهانه‌ کارگران، خرج اضافی روی دست مشتری‌ها نگذارند.

کد خبر 107604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز