جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

محمدرضا جمالی: با نگاهی به بازار سیاست به‌خوبی می‌بینیم کسب اتهام‌زنی و بدون تحقیق دیگران را متهم کردن داغ‌داغ است.

عرصه برخی جراید و پایگاه‌های خبری ریز و درشت که به مدد صاحبان سیاست و قدرت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند پر از اتهام‌زنی و انتساب کذب به افراد است و متأسفانه برخورد جدی با این مروجان بداخلاقی انجام نمی‌گیرد.

در برخی موارد آنقدر بازار تهمت و شایعه پررونق است که اگر کسی از اطمینان‌خاطر و شناخت دقیق و آن هم رودررو  و نزدیک با کسی برخوردار نباشد به‌راحتی در تور این بداخلاقی‌ها قرار می‌گیرد.

جالب‌تر آنکه بسیاری از شخصیت‌ها و افراد مسئول و رسانه‌های متعهد نیز در برابر این اخلاق‌سوزی‌ها بی‌تفاوت هستند.هرچه دلیل این بداخلاقی‌ها باشد نمی‌توان به یک واقعیت اشاره نکرد و آن، اینکه اگر قرار باشد حرمت‌ها از بین برود، ممکن است دامنه آن به عاملان و مسببان آن نیز برسد.

تاریخ پر است از این چرخش‌های روزگار و قطعاً کسی که باد بکارد توفان درو خواهد کرد. مهم‌ترین بشارت انقلاب اسلامی عمل به موازین اسلام است و اقتضای رفتار دینی این نیست که عملی را در مقطعی مباح و در مقطع دیگر حرام دانست؛

همانطور که خیانت و سرقت حرام است، دروغ و تهمت نیز حرام است و آداب مسلمانی عمل به همه احکام است، نه آنکه مطابق میل گروه‌ها و اشخاص عمل کرد و هر زمان به گونه‌ای بود.

متأسفانه امروزه برخی‌ها میداندار این بداخلاقی‌ها شده‌اند و هر زمان که کشور به سمت آرامش سیر می‌کند با ادعایی و حرفی می‌کوشند تا آب را گل‌آلود کنند تا ماهی صید خود را بگیرند. البته بر اهل خرد روشن است که این عده زیست خود را مدیون آشوب و تنش و فضاهای کدر می‌دانند و به همین خاطر دائم فضا را مکدر می‌کنند تا توجیه حضور خود را به اثبات برسانند.

سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی می‌رود و آنچه می‌ماند رفتار اخلاقی است. تمدن‌های انسانی و کاروان بشری با قواعد اخلاقی ساخته و به‌سامان آمده است. حیف است که عده‌ای بدون شناخت جایگاه انقلاب اسلامی و حماسه‌های مردمی و افق بلند رهبری‌های  امام و رهبر فرزانه انقلاب و مبارزان راه حق و فضیلت از سر مسئولیت‌ناشناسی به‌گونه‌ای بنویسند و بگویند که هر که چون ما نیست پس برماست!

کد خبر 105206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز