سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

محمدرضا جمالی: در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گروهک‌های ضدانقلابی در مناطق مرزی کشور که اقوام ایرانی زندگی می‌کردند سربرآوردند که مهم‌ترین مؤلفه مشترک این گروه‌ها تأکید بر واگرایی و گرایش‌های پررنگ به بیگانگان بود

و با اضافه کردن واژه خلق به ابتدای نام خود وجه عمل مشترک گروهک‌های خود را خونریزی و کشتن مردم بی‌گناه از همان قوم و مذهب بنا نهادند. به‌دلیل ماهیت مخرب و ضدانقلابی این گروهک‌ها، نظام نوپای اسلامی با حمایت مردم به‌خوبی توانست با آنها که مانع توسعه خدمت‌رسانی به مناطق مرزی و محروم کشور می‌شدند،

برخورد کند و استقبال مردم از خدمات عمرانی نظام به این مناطق، نشان از پویایی سیاستی می‌داد که راه را بر هرگونه تفکر واگرایی و نگاه به بیگانگان بست. در چند سال گذشته نقشه جدیدی که بیگانگان تحت عنوان خاورمیانه جدید تدارک دیده‌اند بر محور واگرایی و تجزیه‌طلبی بنیان نهاده شده است؛

به‌طوری‌که آمریکا برای توسعه قدرت خود در شرایط موجود، بیشترین فعالیت خود را در تقویت خطوط انحرافی « گریز از مرکز» می‌بیند و برای اجرایی کردن آن نیز به راهکارهایی روآورده است.جنگ نرمی که بیگانگان به‌عنوان استراتژی بلندمدت خود برای مبارزه با نظام اسلامی تدارک دیده‌اند ابعاد متفاوتی دارد که در بعد اجتماعی می‌توان به فعال کردن مسائل قومی اشاره کرد.

تدارک چندین نشریه قومی، شبکه‌های رسانه‌ای،ماهواره‌ای و رادیویی و تحویل سلاح و مهمات و امکانات مالی فراوان به برخی مطرودین در این راستا ارزیابی می‌شود. سیستان و بلوچستان به‌عنوان منطقه‌ای وسیع و مرز مشترک طولانی با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره متأثر از فضای ناآرام و تشنج در این 2کشور بوده است و به‌دلیل حضور گسترده آمریکا در این دوکشور بیشترین تلاش برای اعمال اثرات مخرب و تقویت نگاه دور از مرکز و واگرایانه انجام گرفته است.

بنابراین هرازگاهی تلاش شده تا مهره‌ای را در قالب گروهکی علم نمایند تا بتوانند در پوششی، آن منطقه را ناامن کنند.این مهم در جلوگیری از گسترش فضای عمرانی و آبادانی منطقه و ایجاد توسعه پایدار می‌گنجد؛ چراکه با فقر و حرمان و ناداری است که نگاه گریز از مرکز تقویت می‌شود.گروهک تروریستی ریگی که در وابستگی آن به سرویس‌های امنیتی بیگانگان تردیدی نیست،

بیشترین تلاش خود را در ضربه زدن به مردم سیستان و بلوچستان به کار بست  و چه بسیاری از افراد سنی و شیعه و فارس و بلوچ را به شهادت رساند تا به‌زعم خود ضریب امنیتی منطقه را پایین آورد تا اقدامات عمرانی و فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان متوقف شود.

همچنین بوق‌های تبلیغی برخی کشورهای عربی منطقه ازجمله العربیه و شبکه خبری انگلیس و آمریکا به‌صورت مکرر در ویژه‌برنامه‌هایی به انعکاس اقدامات تروریستی ریگی و بزرگنمایی آن پرداختند و حتی با تهیه برنامه‌های اختصاصی ازوی به‌عنوان تریبون ریگی عمل کردند.

همچنین یک شبکه عربی که در اقدامات ضدایرانی آن تردیدی نیست در راستای خط تبلیغی بیگانگان برای ایجاد احساس ناامنی و بزرگنمایی گروهک ریگی اقدام به پخش سر بریدن و کشتن نیروهای مرزبانی ایران کرد.

بنابراین به‌خوبی اقدامات ریگی از جانب یک فضای رسانه‌ای غربی و عربی پوشش داده می‌شد، انگار که نوعی تقسیم کار صورت گرفته بود.همه این اقدامات همان‌طور که گفته شد برای جلوگیری از اقدامات عمرانی نظام اسلامی در جهت آبادانی منطقه است تا بتوانند بر محملی از دروغ و فریب سوار شوند.

به همین خاطر است که بزرگان طوایف ، ریش سفیدان و  مردم منطقه بارها و بارها از اینگونه اقدامات اعلام انزجار کرده و چنین رفتاری را یک عمل ضدانقلابی و علیه مردم منطقه تلقی می‌کردند.

اقدامات قاطع امنیتی جمهوری اسلامی در برخورد با ناامنی‌ها نشان از آن دارد که سیاست عمران و آبادی سیستان و بلوچستان باید به هر طریقی گسترش پیدا کند و ارتقای سطح فرهنگ و رفاه منطقه مهم‌ترین عامل توسعه امنیت پایدار این خطه از میهن اسلامی است.
این پیروزی بزرگ امنیتی بر سربازان گمنام امام زمان(عج) مبارک و خجسته باد.

کد خبر 102216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز