جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: زورگیران خشن برای فریب مسافران از یک زن به‌عنوان طعمه استفاده می‌کردند

زنان و دختران با دیدن این زن که وانمود می‌کرد مسافر است، سوار خودروی سارقان می‌شدند و به راحتی در دام آنها می‌افتادند. زمستان سال گذشته شکایت‌های متعددی در اختیار پلیس تهران قرار گرفت که از فعالیت یک باند خشن زورگیری حکایت داشت.

بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند برای جلب اعتماد طعمه‌های خود به‌خصوص زنان و دختران از زن جوانی به‌عنوان طعمه استفاده می‌کردند که خود را مسافر جا می‌زد. آنها سپس مسافران خود را به محل‌های خلوت کشانده و با تهدید چاقو اموالشان را به سرقت می‌بردند.

یکی از شاکیان که چند میلیون تومان پول و طلاهای همراهش از سوی سارقان سرقت شده بود در تشریح ماجرا به ماموران پلیس گفت: در خیابان منتظر تاکسی ایستاده بود که یک پراید مشکی مقابلم توقف کرد. با دیدن زن جوانی که بر صندلی عقب نشسته بود و وانمود می‌کرد که او هم مسافر است، خیالم راحت شد و سوار ماشین شدم.

اما بعد از طی مسیری کوتاه، زن جوان و دیگر سرنشینان خودرو با چاقو شروع به تهدید من کردند و گفتند که اگر سر و صدا کنم، مرا خواهند کشت. آنها بعد از اینکه سرم را به زیر صندلی بردند، همه پول‌ها، طلاها و لوازم باارزشی را که همراهم بود سرقت کردند و بعد از آن در یک خیابان خلوت رهایم کردند و پا به فرار گذاشتند.

اما این تنها شگرد سارقان برای سرقت نبود؛ آنها در بعضی موارد زن جوان را به‌عنوان طعمه بر سر راه خودروهای عبوری قرار می‌دادند و به محض اینکه راننده مقابل این زن توقف می‌کرد، سارقان که در همان اطراف مخفی شده بود به ضرب و شتم و تهدید او می‌پرداختند و اموالش را به سرقت می‌بردند.

با افزایش سرقت‌ها، تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند ادامه یافت و تصویر چهره‌نگاری شده متهمان و مشخصات خودروی آنها در اختیار تیم‌های گشت پلیس در غرب و شمال غرب تهران قرار گرفت.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، 21 اسفند سال گذشته ماموران پلیس در حوالی میدان آزادی به سرنشینان یک پراید مشکی مظنون شدند. از آنجا که مشخصات این خودرو شباهت زیادی به‌خودروی سارقان داشت، ماموران به راننده دستور ایست دادند و بعد از توقف خودرو، به بازرسی داخل آن پرداختند. با کشف تعدادی چاقو و قمه از سرنشینان پراید، تمامی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

متهمان مدعی شدند که بی‌گناهند و تا حالا هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند اما از آنجا که آنها شباهت زیادی به تصاویر رایانه‌ای تهیه شده از سارقان خشن داشتند، ماموران تعدادی از شاکیان را برای شناسایی این افراد به اداره آگاهی دعوت کردند.

برخی از شاکیان به محض مشاهده مردان جوان، آنها را شناختند و گفتند که این افراد همان کسانی هستند که اموالشان را به سرقت برده‌اند. بنابراین بازجویی از متهمان از سر گرفته شد و آنها که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به زورگیری‌های خشن اعتراف کردند.

سرهنگ غنی‌لو، معاون اجتماعی پلیس تهران بزرگ، با بیان این خبر گفت: متهمان مدعی شدند که با کمک 5 نفر دیگر از همدستان‌شان که یکی از آنها زن جوانی است، خود را مسافرکش جا زده و با استفاده از 2 پراید سفید و مشکی و یک پیکان سفید، اقدام به زورگیری از طعمه‌های خود می‌کردند.

وی ادامه داد: بعد از اعتراف سارقان به 92 فقره زورگیری، ماموران موفق شدند یکی دیگر از اعضای این باند را نیز شناسایی و دستگیر کنند. سرهنگ غنی‌لو تاکید کرد: تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد و کسانی که با این شگرد اموالشان به سرقت رفته است می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به اداره آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 105196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز