همشهری آنلاین: رهبران سه حزب سیاسی اصلی انگلیس روز پنجشنبه در نخستین مناظره زنده تلویزیونی این کشور حضور یافتند تا نظر رای‌دهندگان را در آستانه انتخابات ششم مه به خود جلب کنند.

خبرگزاری آلمان از لندن گزارش داد، گوردون براون، نخست‌وزیر، دیوید کامرون (David Cameron)، رهبر محافظه‌کاران و نیک کلگ (Nick Clegg)، رهبر لیبرال دموکرات‌های انگلیس بحثی 90 دقیقه‌ای را در برابر بینندگان انجام دادند که طیفی از مسایل اقتصادی تا مهاجرتی، خدمات بهداشتی و جنگ در افغانستان را پوشش می‌داد.

این مناظره با دریافت سوالاتی از حضار منتخب که اندکی غافلگیرکننده بود، کلید خورد، اما به شیوه‌ای مودبانه و غیرمواجهه‌جویانه پیش رفت که در آن هر یک از سه نامزد بالقوه نخست‌وزیری، دیگری را با نام کوچک خطاب کرد و پس از پایان مناظره با او دست داد.

حزب کارگری حاکم براون برای آنکه به شکل بی‌سابقه برای چهارمین دور دولت را در دست بگیرد، مشغول نبرد است و در همین حال محافظه‌کاران امیدوارند پس از 13 سال به قدرت برسند. لیبرال دموکرات‌ها هم امیدوارند در صورتی که انتخابات به تعیین آشکار طرف برنده منجر نشود، "سلطان‌سازان" در تشکیل دولت جدید باشند.

تخمین زده می‌شود این برنامه را تا 20 میلیون نفر دیده باشند. دو مناظره دیگر هم از این نوع قرار است 22 و 29 آوریل برگزار شود.

نظرسنجی که روز جمعه در روزنامه سان منتشر شد نشان می‌دهد که کلگ، سیاستمداری که در این گروه کمتر از دو رقیب خود شناخته شده بود، "برنده" مناظره بوده است.

کد خبر 105177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز