همشهری‌آنلاین: فعالیت آتشفشان ایسلند، پرواز صدها هواپیما را در بسیاری از فرودگاه‌های انگلیس تعطیل کرد

پیش‌بینی می‌شود دود و خاکستر ناشی از این آتشفشان امشب بخش دیگری از اروپا را در بر بگیرد. خروج دود و خاکستر از دهانه آتشفشانی در ایسلند، امروز پنجشنبه فعالیت چند فرودگاه در انگلیس را تعطیل و پرواز هواپیماها در فرودگاه‌های هیثرو، گاتویک و فرودگاه‌های دیگر را لغو کرد.

همچنین پرواز هواپیماها در اسکاتلند، آبردین، ادینبرگ و گلاسکو نیز متوقف شد. این درحالی است که فروگاه بلفاست در شمال ایرلند و نیوکاسل در شمال انگلیس نیز به‌حالت تعطیل در آمد.

Volcanic ash shuts UK airports as flights are grounded

خروج دود سیاه از دهانه آتشفشان ایسلند که در زیر یخچال‌های طبیعی قرار دارد، در اواخر دیروز چهارشنبه آغاز شد. مقامات اداره فوریت‌های ایسلند درپی خروج دود و خاکستراز دهانه آتشفشان و پس لرزهای زمین ، با لغو و تعطیل کردن بسیاری از پروازها آمادگی خود را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فعال شدن آتشفشان ایسلند سبب شده است تا صدها پرواز هواپیماها در فرودگاه‌های انگلیس از جمله، برستول، کاردیف، منچستر، ایست میدلنز و استنسد و لوتن به حال تعطیل درآیند.

این درحالی است که برخی از فرودگاه‌ها به فعالیتهای خود هنوز ادامه می‌دهند. مقامات خطوط هوایی انگلیس از مسافرانی که قصد مسافرت به این‌گونه مناطق را دارند خواسته‌اند پیش از مسافرت ‌به توصیه‌های دست اندرکاران فرودگاه توجه کنند.

سخنگوی اداره امنیت هوایی انگلیس پیش بینی کرده است احتمال دارد دود و خاکستر ناشی از آتشفشان ایسلند تا اواخر امشب بخشی از کشورهای اروپایی را در بر بگیرد

کد خبر 105169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز