سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: با توجه به گرمای پیش رو و شرایط منابع آبی قم، مردم باید مراقب ظهور و گسترش بیماری وبا باشند.

امیر اکبری گفت: بیماری وبا از طریق آب گسترش می‌یابد و امسال با توجه به وضعیت نا‌مطلوب منابع آب استان و گرمای تابستان مردم باید بیش از پیش مراقب مسائل بهداشتی باشند تا از اپیدمی شدن این بیماری جلوگیری شود.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای جلوگیری از ابتلا مردم به بیماری وبا گفت: اولین جلسه پیشگیری از این بیماری را هفته گذشته در دانشکده علوم پرشکی برگزار کردیم و در اولین جلسه شورای امنیت و سلامت غذایی نیز که به ریاست استاندار برگزار خواهد شد نیز این مسئله را طرح خواهیم کرد.

دکتر اکبری افزود: پیشگیری از وبا نیازمند یاری تمامی دستگاه‌هاست واز شهرداری گرفته تا اداره آب و فاضلاب استان و جهاد کشاورزی باید همکاری کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در رابطه با آمار سال گذشته مبتلایان به این بیماری گفت: بعد از سال 84 که وبا اپیدمی شد با اقداماتی که دانشکده علوم پزشکی انجام داد، هر  سال آمار مبتلایان کاهش یافت تا جایی که در سال گذشته هیچ موردی از وبا در استان گزارش نشد.

وی در خصوص این که چرا با وجود تمامی کنترل‌هایی که انجام می‌شود باز اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی تخلفات بهداشتی را تکرار می‌کنند گفت: برای حل این مسئله باید فرهنگ بهداشتی مردم ارتقا یابد تا نه متصدی مکان صنفی ما به خود اجازه تخلف دهد و نه مردم از اماکنی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند استقبال کنند.

با 40 بازرس نمی‌توان بر 15 هزار واحد صنفی نظارت کرد

دکتر اکبری ادامه داد: از طرف دیگر پتانسیل ما نیز برای نظارت بر تمامی اماکن صنفی کافی نیست و با 40 بازرس نمی‌توانیم بر 15هزار واحد صنفی نظارت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم تا بخش خصوصی را به شکل گسترده‌تری وارد عرصه نظارت بر واحدهای صنفی کنیم گفت: به این منظور افراد فارغ‌التحصیل در رشته‌های مرتبط را در قالب شرکت‌های خصوصی و تحت نظارت دانشکده علوم پزشکی قم وارد صحنه خواهیم کرد تا واحدهای  مربوطه را بازرسی و مشاوره‌های لازمه را ارائه دهند.

کد خبر 105009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز