همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 95 درصد آب شرب مصرفی شهرهای کشور از منابع بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته دکتر مرضیه وحید دستجردی تاکنون تعداد بیماران فوتی مبتلا به وبا در کشور کمتر از انگشتان یک دست بوده است که افراد فوت شده اغلب دارای سنین بالای 85 سال و یا اتباع بیگانه بوده اند.
وی ورود غیر قانونی اتباع بیگانه، استفاده از آبهای تصفیه نشده و چاه و مصرف سبزیجات کشت شده با آبیاری چاه را از جمله علل شیوع وبا دانست.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت رعایت اصول بهداشتی در مصرف میوه و سبزیجات گفت: با شست و شوی چهار مرحله‌ای سبزیجات و نیز رعایت کردن مصرف آب‌های بهداشتی و قابل اطمینان می‌توان جلوی شیوع وبا در کشور را گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مناطق روستایی نظارت‌های بهداشتی بر مصرف آب جدی نیست، افزود: در این راستا و با توجه به اهمیت بیماری وبا و شیوع آن بر استفاده از آب‌های بهداشتی در روستاها تأکید شده است.

وزیر بهداشت در ارتباط با استانداردهای جهانی جلوگیری از شیوع بیماری وبا در کشور گفت: در حال حاضر 95 درصد آب شرب مصرفی شهرهای کشور و نیز 80 درصد آب لوله‌ کشی روستاها از منابع بهداشتی و با رعایت اصول کلرزنی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس مشکلی در ارتباط با جلوگیری از بیماری وبا با توجه به استانداردهای جهانی وجود ندارد و ایران در این ارتباط اقدامات مناسبی انجام داده است.

دستجردی در ارتباط با لغو مجوز مصرف سبزیجات در رستوران‌ها و اماکن اقامتی گفت: وزارت بهداشت مصرف سبزیجات در رستوران‌ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است اما در منازل افراد با رعایت مراحل شست و شوی سبزیجات می‌توانند از سبزیجات تازه استفاده کنند.

 

کد خبر 145176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز