گروه سیاسی: درحالی‌که منابع خبری نوشته‌اند که روس‌ها تحویل موشک‌های هوا به زمین اس300 به ایران را آغاز کرده‌اند، اما سخنان 23 فروردین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در رد این خبر حکایت از ادامه بدقولی روس‌ها در تحویل این سامانه موشکی به ایران دارد

ژنرال نیکلای ماکاروف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه23 فروردین در یک کنفرانس مطبوعاتی که در خبرگزاری «ریا نووستی» برگزار شد، در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره همین موضوع بهانه‌ای جدید را به زبان آورد و گفت: تصمیم‌گیری درخصوص تحویل سیستم‌های پدافند موشکی اس300 به ایران بر عهده سیاستمداران است. 

معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسیه ماه گذشته علت تاخیر در اجرای قرارداد را وجود نقایص فنی این سیستم‌ها اعلام کرده و گفته بود که کشورش در حال رفع این نقایص است. 

نیکلای ماکاروف افزود: این تصمیم باید در سطح دولتی اتخاذ شود. ما نظامی‌ها به دستوراتی که از جانب مقامات کشور صادر می‌شود، عمل می‌کنیم. 

ریانووستی گزارش داد که پیش از این میخائیل دمیتریف رئیس آژانس فدرال همکاری‌های فنی‌نظامی روسیه گفته بود که مذاکرات درخصوص تحویل اس300 به ایران ادامه دارد.  قرارداد تحویل سامانه موشکی اس300 به ایران در ماه دسامبر 2005 امضا شده است اما با وجود گذشت نزدیک به 5 سال هنوز این موشک‌ها به ایران تحویل داده نشده‌اند.

کد خبر 104921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز