یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر برای تمام نقاط کشور به جز شهر تهران و مراکز استان‌ها، 4 درصد است

حسن کاری امروز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به بروز برخی ابهامات درباره تصمیم جدید دولت درباره تسهیلات طرح مسکن مهر گفت: نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر برای مراکز استان‌ها هفت درصد درنظر گرفته شده است.

حسن کاری افزود: نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر صرفا برای مناطق 22 گانه شهر تهران 9 درصد درنظر گرفته شده است و نرخ سود این تسهیلات برای دیگر شهرهای استان تهران از جمله کرج و شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد 4 درصد است، (این نرخ پیش از این برای همه نوع تسهیلات 12 درصد بود).

وی همچنین از افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از سال جدید خبر داد و گفت:

تسهیلات مسکن مهر سال گذشته 15 میلیون تومان بود که به بیست میلیون تومان افزایش یافته است.

کاری ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن مهر برای آنهایی که از فناوری‌های نوین برای ساخت مسکن مهر استفاده می‌کنند (صنعتی سازان) از بیست میلیون به 25 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین از افزایش سه میلیون تومانی تسهیلات ساخت مسکن روستایی خبر داد و گفت‌: تسهیلات ساخت مسکن روستایی هم به ده میلیون تومان افزایش یافته است.

حسن کاری درباره نحوه محاسبه سود واحدهای نیمه تمام طرح مسکن مهر که بخشی از تسهیلات را سال گذشته دریافت کرده اند، اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها صرفا در دوره ساخت که معمولا حدود دو سال است تسهیلات با نرخ سود 12 درصد محاسبه     می‌شود اما هنگام واگذاری به متقاضیان طرح مسکن مهر و فروش اقساطی نرخ سود آنها نیز با نرخ‌های جدید (9 درصد شهر تهران، 7 درصد مراکز استان‌ها و 4 درصد بقیه مناطق و شهرها) محاسبه می‌شود اما آنهایی که از امسال ساخت مسکن مهر را اغاز کنند با نرخ جدید به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تامین منابع مورد نیاز اجرای طرح مسکن مهر وجود ندارد، گفت: بانک مرکزی بر آمادگی خود برای تامین منابع مورد نیاز ساخت واحدهای طرح مسکن مهر تاکید کرده است.

وی از افزایش سرعت ساخت مسکن مهر در سال جاری خبر داد و افزود‌: پارسال بانک مسکن برای آماده سازی 300 هزار واحد مسکونی و ساخت 150 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر، تسهیلات پرداخت کرد.

مدیرعامل بانک مسکن سقف تسهیلات ساخت مسکن را برای کسانی که در صندوق سرمایه گذاری مسکن سپرده گذاری کرده‌اند در حال حاضر 30 میلیون تومان و برای خرید مسکن 18 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بانک مسکن پیشنهادهایی برای افزایش سقف وام ساخت و خرید مسکن ارائه کرده است که در صورت تایید بانک مرکزی و دریافت بسته سیاستی و نظارتی بانک مرکزی اجرا خواهد شد.

حسن کاری افزود: بانک مسکن سال گذشته برای ساخت 240 هزار واحد و خرید 140 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرد.

کد خبر 104820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز