مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تسهیلات 20 تا 25 میلیون تومانی به کسانی که با هدف توسعه مسکن مهر با رعایت قوانین و ضوابط اقدام به بازسازی بافت های فرسوده کنند پرداخت می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر مسکن و شهرسازی در همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از افزایش تسهیلات 15 تا 20 میلیون تومانی واحدهای غیر صنعتی و 25 میلیون تومانی واحد‌های صنعتی ساز خبر داد و گفت: پارسال نخستین بار از خط عملیاتی مسکن مهر 450 میلیارد تومان برای 30 هزار واحد، تسهیلات پرداخت شد که امسال به 100 هزار واحد افزایش می‌یابد.

نیکزاد گفت: 650 هزار هکتار بافت فرسوده درکشور باید با یک برنامه ریزی و همت جمعی با حمایت دولت و مجلس و بخش خصوصی احیا و اصلاح شود.

وی افزود: پارسال 30 میلیارد تومان برای بهسازی بافت‌های فرسوده هزینه شده که امسال این رقم به 148 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و مهمتر اینکه واحد های ساخته شده توسط سازندگان در بافت های فرسوده به صورت تضمینی خریداری و به افراد متقاضی در این بافت‌ها واگذار می‌شود.

نیکزاد گفت: صندوق چهارگانه ای برای حرم های مطهر در خراسان، قم، شیراز و شهر ری در نظر گرفته شده که امامان جمعه خیران را برای مشارکت دراحیای حرم های مطهر تشویق کنند .

معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این همایش گفت : 243 طرح عمران و مسکن شهری با اعتبار 13 هزارو 93 میلیارد ریال با مشارکت 70 درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجراست.

صادقی افزود: برای تجمیع پلاک های ریزدانه هم آنها که حداقل به 150 مترمربع ساخته شوند به ازای هر واحد 20 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری با تاکید بر لزوم مقام سازی مسکن در برابرزلزله گفت : دربرنامه چهارم و پنجم توسعه به دولت تکلیف شده که کل مناطق شهری وروستایی را در برابر زلزله مقام سازی کند.

محمد حسین مقیمی مشکل اصلی در بحث بافت‌های فرسوده را نحوه مشارکت مردم در این امر برشمرد و افزود: امروز در بخش مقاوم سازی کار بسیار وسیعی برای بخش‌های مهندسی و فعالان عرصه ساخت و ساز وجود دارد.

وی گفت‌: تاکنون کمتر از 10 درصد در زمینه احیا و بهسازی بافت های فرسوده کار شده است که نوددرصددیگر هم نیازمند تلاشی مضاعف است که مجلس شورای اسلامی در این راستا با یک عزم جدی متولیان را همراهی می‌کند.

دبیر دومین همایش ملی بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری هم با بیان اینکه 152 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است گفت : 45 مقاله در رشته های معماری ، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری، اقتصاد، مرمت و جامعه شناسی در این همایش ارائه می‌شود.

محمود رضا طالبان افزود: یکصد و 15 مقاله نیز در کتاب مقالات چاپ و 15 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

کد خبر 107236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز