همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: نخستین مجموعه مسکن مهر پس از ماه مبارک رمضان واگذار می‌شود

نیکزاد به خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: پی ریزی ( فونداسیون ) خانه‌های تمام متقاضیان مسکن مهر تا پایان تابستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ساخت بیش از یک میلیون و 140 هزار مسکن مهر در کشور گفت: از این تعداد 213 هزار واحد در مناطق روستایی ساخته می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: قرارداد ساخت 135 هزار مسکن در سال کنونی امضاء شده و یک هزار و 600 میلیاردتومان نیز بدین منظور تخصیص یافته است.

نیکزاد از شتاب در ساخت و ساز مسکن مهر کشور خبر داد و گفت: از زمان اجرای طرح مسکن مهر تا چهارم شهریور پارسال در مجموع 313 میلیاردتومان و در هشت و نیم ماه گذشته هم 4 هزار و 100 میلیاردتومان بدین منظور اختصاص یافته است.

وزیر مسکن و شهرسازی از برطرف شدن مشکل آب، برق و انشعاب فاضلاب 940 هزار مسکن مهر کشور خبر داد و گفت: یک هزار و 200 میلیاردتومان اعتبار برای برطرف شدن این مشکلات پیش بینی شده بود که با تاکید رئیس جمهوری در این خصوص 400 میلیارد تومان آن به دستور وی تأمین شد و 400 میلیارد تومان دیگر را استانداران و 400 میلیارد تومان را هم نیز وزارت نیرو تأمین می‌کنند.

نیکزاد همچنین از برطرف شدن مشکل بیمه مسکن‌های مهر خبر داد و افزود: این مسکن‌ها از پرداخت مالیات نیز معاف هستند.

وی اجرای طرح مسکن مهر در آذربایجان غربی را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: در مناطق شهری آذربایجان غربی 37 هزار و 500 نفر واجد شرایط دریافت مسکن مهر هستند.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: پی ریزی بیش از 20 هزار مسکن در این استان پایان یافته، پروانه ساخت مسکن 29 هزار متقاضی اخذ و زمین حدود 30 هزار مسکن نیز تامین شده است.

به گفته وی در بخش مسکن روستایی نیز در آذربایجان غربی کارهای خوبی صورت گرفته است بطوری که سال گذشته 8 هزار واحد سهمیه این استان بود که اعتبارات آن بطور کامل جذب شد و امسال نیز سهمیه این استان 7 هزار واحد است که همه متقاضیان آنها به بانک ها معرفی شده‌اند.

نیکزاد گفت: در پرداخت وام 10 میلیون تومانی برای مسکن روستایی و وام های قرض الحسنه 20 میلیون تومانی واحدهای غیرصنعتی و 25 میلیون تومانی واحدهای صنعتی هیچ مشکلی وجود ندارد و از این طریق تاکنون 20 هزار واحد در این استان پی ریزی شده است و پروانه 30 هزار واحد اخذ و زمین آنها نیز تأمین شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی تلاش برای تکمیل و بهره برداری طرح ملی میدان امام خمینی ارومیه و تکمیل 3 بیمارستان در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی را از دیگر مأموریت‌های وزارت مسکن و شهرسازی در آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: این 3 بیمارستان 325 تخت دارد که تاکنون 9 میلیاردتومان برای ساخت آنها هزینه شده است و امسال نیز 6 میلیارد و 700 میلیون تومان برای ساخت آنها اعتبار پیش بینی شده است.

وی کل اعتبار موردنیاز برای تکمیل این 3 بیمارستان را 42 میلیاردتومان اعلام کرد. 

کد خبر 111287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز