شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: درحالی که بازار اجاره مسکن در تهران و برخی از شهرهای بزرگ به مشکل عادی بسیاری از شهروندان و مستأجران تبدیل شده مقامات وزارت مسکن این واقعیت را قبول ندارند

maskan-511-gh

در این رابطه دیروز یک مقام وزارت مسکن بار دیگر افزایش اجاره‌بهای مسکن را رد کرد. معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه هرگونه افزایش اجاره بهای مسکن در این شرایط که قیمت مسکن بالا نرفته معقول نیست، افزود: گزارش نهایی وزارت مسکن مبنی بر دلایل افزایش اجاره‌بهای مسکن تهیه شده است.

ابوالفضل صومعلو با اشاره به جلسه‌ای که در آن رئیس اتحادیه املاک در وزارت مسکن توضیحاتی درخصوص قیمت‌های مناطق مختلف ارائه کرد، اظهار داشت: از نظر مشاوران املاک رشد اجاره بها 10 درصد و در حد تورم بوده که آن افزایش هم به خاطر فصل نقل و انتقالات بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما نیز رشد 10 درصدی اجاره‌بها را قبول دارید، گفت: نه، من نمی‌پذیرم، چون نه قیمت مسکن بالا رفته و نه اتفاقی رخ داده است. وی با اعلام اینکه افزایش10درصدی قیمت اجاره مسکن را قبول نداریم، گفت: همواره در فصل تابستان یک افزایش قیمتی در اجاره بهای مسکن رخ می‌دهد‌.وی در عین حال از مردم خواست همکاری کنند و نگذارند یک عده از این موقعیت سوءاستفاده کنند.

مجلس افزایش اجاره مسکن را بررسی می‌کند

در همین حال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی پس از تعطیلات مجلس افزایش اجاره بهای مسکن را بررسی می‌کند.به گزارش مهر، ارسلان فتحی‌پور درخصوص دلایل افزایش نرخ اجاره بهای مسکن عنوان کرد: در حال حاضر فروش خانه راکد شده است و روزبه روز کاهش قیمت مسکن را در کشور شاهد هستیم و برعکس اجاره‌بها در حال افزایش است.

وی در ادامه تحلیل خود از بازار مسکن گفت: در واقع آن دسته از افرادی که نمی‌توانند خانه‌های ساخته شده را بفروشند افزایش قیمت اجاره‌بها را برنامه‌ریزی کرده‌اند. پیش از این وزارت مسکن و رئیس اتحادیه املاک افزایش قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن را به‌شدت رد کرده بودند

کد خبر 112746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز