یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آن دسته از طرح‌های مسکن مهر که وام 15میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمام نشدن مراحل ساخت از افزایش سقف وام به 20میلیون برخوردار شوند

 به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کار گروه مسکن، میزان حق بیمه پیمانکاری و کارگاهی واحد‌های احداثی مسکن مهر با رعایت الگوی مصرف مسکن ( میانگین زیر بنای مفید هفتاد و پنج متر مربع ) به ازای هر متر مربع مبلغ هفتاد هزار (70000) ریال خواهد بود و مرجع تشخیص و اعلام این واحدها، سازمان‌های مسکن و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهر‌های جدید می‌باشند.

همچنین سازندگان واحد‌های احداثی و پیمانکاران فرعی در قالب طرح مسکن مهر به جز حق بیمه موضوع این بند مشمول پرداخت حق بیمه دیگری نخواهند بود.

بر اساس این مصوبه، سازندگان مسکن مهر که در قالب تفاهم نامه سه جانبه مسکن مهر اقدام به ساخت مسکن مهر می کنند مشمول مالیات موضوع ماده 104 قانون مالیا‌های مستقیم (که بر اساس آن پنج درصدحق الزحمه پرداختی را به عنوان علی الحساب مالیات مودی ( دریافت کنندگان وجوه ) به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز و رسید آن را به مودی تسلیم کنند) نمی باشند.

همچنین بانک‌های عامل که از سال 1386 اقدام به انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات مسکن مهر تا سقف 15 میلیون تومان کرده اند موظفند براساس تسهیلات تکمیلی را از محل بیست در صد تغییر در مانده تسهیلات سهم بخش مسکن تامین و پرداخت کنند که این تسهیلات در صورت عدم اتمام مراحل ساخت صرفاً بعد از سفت کاری قابل پرداخت است.

مابه التفاوت نرخ تسهیلات فروش اقساطی در دوران بازپرداخت برای کسانی که قبل از سال 1389 با بانک عامل قرارداد فروش اقساطی امضا کرده‌اند حداکثر یک هزار واحد در کشور با نرخ‌های موضوع این تصمیم نامه از محل یارانه پیش بینی شده در مصوبه یاد شده تامین می‌شود.

بانک مسکن نیز موظف شد نسبت به پرداخت تسهیلات برای 50 هزار واحد مطابق آیین نامه اعطای تسهیلات مسکن مهر در بافت فرسوده با نرخ 12 درصد و با استفاده از خط اعتباری مسکن مهر در سال 89 اقدام کند.

بر اساس این آیین نامه، نرخ سود علی الحساب تسهیلات متمم در دوران مشارکت مدنی12 درصد و در دوره بازپرداخت و فروش اقساطی شامل نرخ سود 9 در صد در تهران، 7 درصد در مراکز استان‌ها و 4 در صد در سایر شهر‌ها خواهد بود و یارانه ما به التفاوت نرخ تسهیلات پرداختی توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در بودجه سنواتی پیش بینی و تامین می شود.

براساس این مصوبه معادل 100درصد تخفیف‌های اعمال شده، هزینه‌های عوارض صدور پروانه و تراکم ساختمانی مجاز ناشی از قانون و سایر قوانین با اعلام وزارت مسکن و شهرسازی توسط معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در لوایح بودجه سنواتی کل کشور منظور و در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی جهت پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های مشمول قرار می‌گیرد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین موظف شده است برای آن دسته از تخفیف‌هایی که به دلیل اتمام اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی در هر سال امکان پرداخت وجود ندارد، اعتبارات لازم را مستقیماً به عنوان مطالبات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه بودجه سال بعد در نظر گیرد.

در صورتی که متقاضیان احداث مسکن در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده شهری باشند، مرجع معرفی براساس دستور العمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران است.

طبق مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور درکار گروه مسکن، مرجع معرفی سازندگان صنعتی ساختمان به بانک عامل که در راستای تفاهم نامه سه حانبه اقدام به ساخت مسکن مهر می کنند برای طرح‌های تحت پوشش، شرکت مپسا خواهد بود.

همچنین نمایندگان ویژه رئیس جمهور به منظور احداث تعداد پنجاه هزار واحد مسکونی به ستاد سازندگی و خدمت رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح(شرکت صنایع هواپیما سازی ایران و قرار گاه خاتم الاوصیاء) اجازه داد از محل خط اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با رعایت ضوابط و مقررات مربوط از تسهیلات بانکی طرح مسکن مهر استفاده کند.

نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن همچنین با اختصاص 10 میلیارد تومان برای توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه موافقت کردند.

کد خبر 107014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز