یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارسا به لطف پاس‌های شیرین ژاوی، رئال را از صدر پایین کشید.

ال کلاسیکو به سود بارسلونا به پایان رسید. رئال مادرید نتوانست انتقام شکست ننگین 2 بر 6 پیش از فصل را بگیرد.

 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید، تیم رئال که کاکا را دراختیار نداشت، بازی را تهاجمی آغاز کرد. تیم میهمان می‌کوشید از شیوه پاس‌های کوتاه معمول خود استفاده کند، که در ابتدای بازی کمتر موفق به این کار شد. در این بین رئال هم دست به حملاتی زد که حاصلی در پی نداشت. 

 حملات فشرده نیمه اول برای بارسلونا هم که زلاتان ابراهیموویچ را هم در ترکیب نداشت، چندان ‌نتیجه‌ای نداشت تا این که بالاخره  شاگردان پپه گواردیولا موفق شدند در دقیقه 33 بازی روی پاس ژاوی آلونسو در مقابل چشمان 80000 تماشاگر توسط نابغه آرژانتینی خود، لیونل مسی به گل برسند، که هیچ شانسی برای ایکر کاسیاس برای مهار توپ نگذاشت.

اما رئال نتوانست جریان بازی را تغییر دهد. آنها همچنین مرتکب اشتباهات هرچند کوچکی هم می‌شدند که دستیابی به گل را برایشان دور از دسترس می‌کرد.

 بارسلونا در نیمه دوم نیز بازی را دراختیار داشته و خیلی خونسرد عمل می‌کرد. در این نیمه باز هم ژاوی شروع‌کننده حرکت تیمش شد. پاس بی‌نقص او به پدرو، بازیکن 22 ساله تیم که در مقابل کاسیاس بسیار بدون اضطراب به نظر می رسید، سبب شد تا وی در دقیقه 57 با ضربه پای چپ، توپ را وارد دروازه گلر رئال و تیم ملی اسپانیا کند.

 پس از این گل رئالی‌ها تلاش زیادی برای گشودن دروازه بارسا کردند که درمقابل والدز، گلر توانمند آنها ناکام ماندند. ضربه فان درفارت و نیز تلاش‌های کریس رونالدو در دقایق 65 ( ضربه ایستگاهی) و 69، خطری برای والدز ایجاد نکردند.

سرانجام این دیدار با همان دو گل به سود تیم میهمان به پایان رسید تا بارسا علاوه بر پیروزی در یک بازی حیثیتی، صدر جدول را هم از کهکشانی‌ها پس بگیرد.

در همین روز و از هفته سی و یکم رقابت‌های لالیگا چند دیدار دیگر نیز برگزار شد که این نتایج را دربر داشت:

مالاگا    1  سویا      2
ویارئال   1  خیخون    0
تنه‌ریف   0  وایادولید  0
خه‌رس  0  ختافه     1

بقیه دیدارها نیز یکشنبه شب (22 فروردین) انجام خواهد شد.

کد خبر 104777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز