وزیر کشور با اشاره به آمادگی 80 درصدی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوادث در کشور، گفت:

یک هزار و 50 نقطه شهر تهران برای اسکان اضطراری بیش از 2میلیون و 500 هزار نفر در شهر تهران شناسایی شده است.

به گزارش فارس، مصطفی محمد نجار در بازدید از پایگاه‌های اسکان اضطراری یک میلیون نفری در تهران، اظهار داشت: در ایام عید با توجه به اینکه تمام دستگاه‌ها از جمله اورژانس، هلال‌احمر، فرمانداری‌ها و سایر بخش‌های خدماتی درگیر برگزاری تسهیلات نوروزی بودند،

تصمیم گرفتیم طبق دستور رئیس‌جمهوری طرح جدیدی را اجرا کنیم که بر این اساس با برگزاری این مانور بزرگ آمادگی‌ها را بسنجیم تا در ایام تعطیلات که مدیران درگیر مسائل دیگری هستند، بدانیم که چقدر برای خدمات رسانی و مدیریت شهر تهران آمادگی دارند.

وی افزود: چون شهر تهران پایتخت است و شهر پیچیده‌ای به‌حساب می‌آید و همچنین ویژگی‌های خاص خودش را دارد برای ما اهمیت خاصی دارد و برای همین، این زمان را جهت مانور انتخاب کردیم تا کار مضاعف باشد؛

ضمن اینکه شعار سال نیز همت مضاعف و کار مضاعف است. وزیر کشور  عنوان کرد:   ارزیابی حال حاضر براساس فرم بین‌المللی، آمادگی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوادث را بیش از 80درصد نشان می‌دهد.

نجار گفت: مدیران در این ایام بسیار سریع توانستند آماده شوند ولی با آنچه وضع ایده‌آل نامیده می‌شود و طبق نیاز مطرح است فاصله داریم و باید خودمان را قوی‌تر کنیم. وی ادامه داد: باید در اطراف شهر تهران بیمارستان‌های صحرایی احداث شود که تعدادی هم‌اینک نصب شده است ولی باید بیشتر از این نصب شود.

وزیر کشور اظهار داشت: برای زلزله و سایر حوادث پکیج مشخصی وجود دارد که چه کاری باید انجام شود و مستندات نیز روشن است و در این راستا مدیریتی که باید این کارها را انجام دهد حتماً باید از قبل با این موارد آشنا باشد و همه چیز نیز فراهم شود تا به وقت حادثه نیروهای امدادی فعالیت‌های امدادی و کمک‌رسانی را به‌صورت اتوماتیک شروع کنند که ما به‌دنبال چنین مدیریتی هستیم.

کد خبر 104294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز