جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

گروه سلامت: اول از یک مشت دیازپام شروع می‌شود تا خوابش ببرد و بعد به الکل و مواد مخدر کشیده می‌شود. این را تازه‌ترین تحقیقاتی که در نشریه پدیاتریکس آمریکا چاپ شده،‌ می‌گوید.

در این تحقیق به سراغ نوجوانان دبیرستانی رفتند و از آنها در مورد داروهای مصرفی‌شان سؤال کردند؛ البته منظور داروهایی بود که خریدشان نیاز به نسخه پزشک دارد.

از این 1086 نوجوان، 12درصد گفتند مشتقات تریاک مصرف می‌کنند، 3درصدشان پاسخ دادند که از داروهای خواب‌آور استفاده می‌کنند و 3 درصد آنها داروهای محرک می‌خورند.

در مرحله بعد این تحقیق همه این نوجوانان به پرسشنامه‌ای پاسخ دادند که احتمال کشیده شدن آنها را به مصرف الکل و مواد مخدر تعیین می‌کرد.

نتایج نشان داد که آنها که تعداد بیشتری از این داروها را خودسرانه مصرف می‌کنند، در این آزمون امتیاز بالاتری گرفته‌اند، یعنی به احتمال بیشتری ممکن است معتاد شوند.

خبرگزاری رویترز از مجریان این تحقیق نقل‌قول کرده‌است وقتی کودکان می‌بینند که بزرگترهای‌شان خودسرانه و به اصطلاح ما «مثل نقل و نبات»، دارو مصرف می‌کنند و یکی دارویی را می‌خورد که پزشک برای آن دیگری تجویز کرده، به غلط تصور می‌کنند این داروها بی‌خطرند و مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آورد.

کد خبر 10429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز