جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

گروه سلامت: دانشمندان انگلیسی می‌گویند حالات روحی افراد ممکن است بر مزه غذایی که می‌خورند، تأثیر گذاشته و آن را تلخ‌تر و یا شورتر کند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان دریافته‌اند داروهایی که میزان سروتونین را افزایش می‌دهند، ذائقه افراد را نسبت به تلخی و شیرینی حساس می‌کنند، در حالی که داروهای تأثیرگذار بر افزایش نور آدرنالین اثر خود را بر مزه‌های تلخ و شور می‌گذارند.

جالب است بدانید در بررسی‌های انجام شده بر افراد سالم، داوطلبانی که عصبی‌تر بودند، حساسیت کمتری نسبت به مزه‌های تلخی و شوری وجود داشت.

در حقیقت، موضوعی که پیش از این مورد بررسی قرار نگرفته بود و محققان به تازگی به آن پرداختند، تحقیقات بر روی عوامل تأثیرگذار بر ذائقه افراد افسرده بود.

همان طور که پیش از این هم مشخص بود، افرادی که افسرده‌اند به شکل معمول، میزان سطح سروتونین یا نورآدرنالین و یا هر دوی آنها در مغزشان کمتر از حد معمول بوده و همین موضوع باعث کاهش حس چشایی آنها می‌شود.

اما موردی که در تحقیقات جدید به آن پرداخته شده، آزمون تأثیر تریپتوفان (پیش‌ساز سروتونین) بر ذائقه افراد افسرده و داوطلبان سالمی است که به شکل طبیعی سطح سروتونین آنها کم است.

کد خبر 10424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز