جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: نشست «جوانان مهاجر، ایدز و آسیب‌های اجتماعی» با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی و بین‌المللی برگزار شد.

رئیس اداره مبارزه با ایدز وزارت بهداشت  در این نشست از تغییر بارز الگوی انتقال بیماری ایدز در یکی از استانهای کشور خبرداد و گفت: از هم اکنون باید تمهیداتی را اندیشید تا بتوان با تغییر سیمای اپیدمیولوژیک بیماری ایدز در کشور مبارزه کرد. 

صداقت رییس اداره مبارزه با ایدز وزارت بهداشت با اشاره به گذشت کمتر از 25 سال از شناخت اولین مورد ابتلاء به ویروس ایدز اظهار کرد: در حال حاضر40 میلیون نفر در جهان مبتلا به این بیماری هستند که 25 میلیون نفر فوت کرده‌اند؛ و از سوی دیگر تنها در سال گذشته 5 میلیون نفر به این جمعیت اضافه شد.

وی با بیان این که روزانه 14 هزار نفر به جمعیت مبتلایان به ایدز افزوده می‌شود که 12 هزار نفر از آنها در گروه سنی 15 تا 49 سال قرار دارند خاطر نشان کرد: نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند؛

از سوی دیگر در ایران نیز تا اول مهر ماه 13 هزار و 700 فرد آلوده به این ویروس شناسایی و 800 نفر از آنها وارد فاز بیماری شدند؛ این در حالیست که 5/64 درصد از موارد ابتلاء را در کشور اعتیاد تزریقی و 4/7 درصد را بیماریهای آمیزشی تشکیل می‌دهد. 

وی ادامه داد: بعد از موج دومی که در میان مصرف کنندگان تدریجی مواد مخدر برای انتقال این بیماری وجود داشت باید پیش‌بینی یک موج سومی را داشته باشیم که ورود این اپیدمیولوژی به جمعیت بومی کشور است. 

وی تصریح کرد: امسال سیاست کلان دولت در رابطه با کنترل بیماری ایدز با کمک سازمانها و دستگاههای دست‌اندرکار تدوین شده که مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا برای تصویب به هیات دولت ارائه شود.

کد خبر 10417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز