جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: هوشیاری مرد میانسال باعث شد تا مردان جوان که با استفاده از اسکناس‌ها و چک‌پول‌های جعلی اقدام به خرید گوسفند می‌کردند به دام پلیس بیفتند

صبح 20 بهمن‌ماه سال گذشته، مردی به کلانتری 172 عبدالعظیم در شهرری رفت و از کلاهبرداری 2 مرد با استفاده از چک‌ها و پول‌های تقلبی پرده برداشت.

این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: شب قبل 2 مرد به محل کارم در شهر ری آمدند و گفتند که قصد خرید 3راس گوسفند را دارند. آنها بعد از انتخاب، گوسفندها را در صندوق عقب پراید سفید رنگی گذاشتند و برای پرداخت پول نزد من آمدند.

عجله این 2 مرد در انجام معامله و اینکه بدون چانه زدن 900 هزار تومان پول به من پرداخت کردند، باعث شد به آنها شک کنم. به همین خاطر شماره پلاک ماشین آنها را یادداشت کردم و بعد از رفتنشان وارد اتاق شدم تا زیر نور لامپ، اسکناس‌ها و چک‌‌پول‌ها را بررسی کنم. همین که وارد اتاق روشن شدم متوجه شدم که همه پول‌ها جعلی است و با عجله به‌دنبال مردان جوان به راه افتادم اما اثری از آنها نبود. برای همین تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

بعد از اظهارات این مرد، پرونده به شعبه 103 دادگاه کهریزک ارسال شد و به دستور قاضی فلاح، گروهی از ماموران پایگاه نهم آگاهی تهران، مامور رسیدگی به این پرونده شدند.
ماموران با استفاده از شماره پلاکی که مالباخته در اختیارشان قرار داده بود، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از کلاهبرداران را شروع کردند و متوجه شدند خودرویی که آنها در اختیار داشته‌اند متعلق به مالک یک نمایشگاه اتومبیل است.

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که خودروی پرایدش را مدتی قبل به‌صورت اقساطی به مرد جوانی به نام رسول فروخته است و از این مرد جز تعدادی آدرس، سرنخ دیگری در اختیار ندارد.

با اظهارات مالک نمایشگاه، تحقیقات برای دستگیری رسول شروع شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی نشانی‌هایی که او در اختیار فروشنده خودرو قرار داده، جعلی است.

ماموران در ادامه تحقیقات به بررسی مدارکی پرداختند که مرد جوان در اختیار صاحب نمایشگاه قرار داده بود و توانستند محل زندگی این مرد را در جنوب تهران شناسایی کنند.
صبح 7 فروردین امسال، این محل به محاصره پلیس درآمد و مرد جوان در یک عملیات ضربتی از سوی پلیس دستگیر شد. 

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به خرید گوسفندها با استفاده از پول‌های جعلی اعتراف کرد و مدعی شد این پول‌ها را همدستش به نام امیر جعل کرده است.

با اطلاعاتی که رسول در اختیار پلیس قرار داده بود، خیلی زود مخفیگاه امیر در همان منطقه شناسایی شد اما زمانی که ماموران قصد دستگیری این مرد را داشتند، وی با استفاده از شمشیری که در خانه داشت به سمت آنها حمله کرد تا بتواند راهی برای فرار پیدا کند.

نقشه امیر اما با هوشیاری ماموران ناکام ماند و بعد از دستگیری او تجهیزات رایانه‌ای مخصوص جعل پول، تعدادی اسکناس و چک‌پول جعلی و مقداری مواد‌مخدر کراک در مخفیگاهش کشف و ضبط شد.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران-  با بیان این خبر گفت: امیر بعد از انتقال به اداره آگاهی به جعل اسکناس‌های 2 و 5 هزار تومانی و همچنین چک‌پول اعتراف کرد و مدعی شد که با همین پول‌های جعلی بود که توانست سر فروشنده گوسفند کلاه بگذارد. 

وی ادامه داد: از آنجا که هر دو متهم پرونده تا‌کنون چندین بار به اتهام‌های مختلف دستگیر و راهی زندان شده‌اند، این احتمال وجود دارد که آنها با این شگرد از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده باشند.

به همین خاطر قاضی پرونده، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به شعبه 103 دادگاه کهریزک یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 104082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز