همشهری آنلاین: رئیس جمهور ترکمنستان پس از بازگشت از سفر ایران، این دیدار را مثبت و ثمربخش خوانده و از میهمان‌نوازی دولت و ملت ایران قدردانی کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق آباد، رئیس جمهور ترکمنستان در بازگشت از سفر به ایران در فرودگاه بین‌المللی عشق آباد مورد استقبال جمعی از مقامات عالی رتبه دولت این کشور و همچنین معاون سفیر ایران در عشق آباد قرار گرفت.

رئیس جمهوری ترکمنستان در فرودگاه عشق آباد در دیدار با ذوالفقار امیرشاهی  معاون سفیر ایران در این کشور، سفر خود به تهران و شرکت در جشن‌های پرشکوه نوروزی در ایران را بسیار مثبت، زیبا و ثمربخش توصیف کرد.

قربان قلی بردی محمداف  همچنین از دست اندرکاران برگزاری این جشن نوروزی و نیز میهمان نوازی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرده و از نتایج این سفر اظهار خرسندی کرد.

وی سطح برگزاری برنامه‌های جشن‌های عید نوروز در تهران را عالی توصیف کرد.

وی همچنین اعلام کرد که در این سفر از کودکان هنرمند ایرانی دعوت کردم که در جشنواره بین‌المللی آوازه  در شهر ترکمنباشی در ساحل دریای خزر ترکمنستان که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، شرکت کنند.

رئیس جمهور ترکمنستان به همراه روسای جمهور تاجیکستان، افغانستان، عراق و جمعی از مقامات کشورهای منطقه بنا به دعوت دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان بمنظور حضور در آیین جشن نوروز در ایران سفری دو روزه به تهران انجام داد.

کد خبر 103922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز