یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتراض گسترده ضد دولت تایلند به شکل مسالمت آمیزی در بانکوک آغاز شد

خبرگزاری اتریش از بانکوک گزارش داد، ارزیابی ها حکایت از آن دارد که پیش از ظهر امروز در نزدیکی بنای یادبود دموکراسی حدود 100 هزار نفر تجمع کردند.

ده ها هزار نفر از مخالفان با تی شرت های قرمز رنگی که تصویر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند روی آن نقش بسته بود، به این شهر سرازیر شدند و در این میان بیش از 200 قایق، این مخالفان را از استان های شمالی رودخانه چائو فاریا به شهر رساند.

ائتلاف مخالفان UDD قصد داشت دستکم نیم میلیون نفر را به خیابان ها بکشاند تا دولت را به استعفا وا دارد. از نظر آنها این دولت غیرقانونی قدرت را در دست گرفته است. این ائتلاف خواستار انحلال پارلمان تا روز دوشنبه است و در صورتی که این خواسته اش محقق نشود، تهدید به ادامه دادن به اعتراض کرده است.

تاکسین که سال 2006 توسط نظامیان سرنگون و به صورت غیابی به اتهام سوءاستفاده از قدرت به دو سال حبس محکوم شد، از طریق گفت وگوی تلفنی زنده با معترضان صحبت کرد. وی گفت: " هر چه شما بیشتر فعال باشید، من قوی تر مبارزه خواهم کرد. من از شما تشکر می کنم."

آبهیسیت وجاجیوا، نخست وزیر تایلند هم به عنوان حریف او نیز به این جریان واکنش نشان داد. وی روز یکشنبه در تلویزیون گفت: " من از قرمزپوشان تشکر می کنم که همه چیز را مسالمت آمیز برگزار کردند." با این حال وی گفت دولتش نگران است که این تظاهرات به واسطه اقدام برخی گروه ها به خشونت کشیده شود. وی 35 هزار نیروی امنیتی را به بانکوک فراخوانده است. ارتش قرار است آرامش این تجمع را حفظ کند.

کد خبر 103434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز