همشهری آنلاین: نخست‌وزیر تایلند موافقت کرد با معترضان ضددولتی که خواستار برگزاری انتخابات جدید در این کشور شده‌اند رودررو مذاکره کند

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، آبهیسیت وجاجیوا نخست‌وزیر تایلند در بیانیه‌ای که یکشنبه 8 فروردین توسط یکی از وزرای کابینه در تلویزیون این کشور قرائت شد اعلام کرد: نخست‌وزیر تایلند برای حفظ صلح و ثبات و جلوگیری از افزایش خشونت در این کشور پذیرفته است با معترضان وارد مذاکره شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این مذاکرات چه زمانی انجام خواهد شد.

پیش از قرائت این بیانیه در تلویزیون تایلند معترضان ضددولتی به نخست‌وزیر این کشور اولتیماتوم داده و تهدید کرده بودند که هم‌زمان با ادامه تظاهرات به سوی یک پایگاه نظامی ارتش حرکت خواهند کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر تایلند پیشتر درخواست معترضان قرمزپوش وفادار به تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید را رد کرده بود.

همچنین منابع نزدیک به نخست‌وزیر تایلند اعلام کردند که وی قصد دارد برای آرام کردن شرایط تایلند و رفع تهدیدها با معترضان وارد مذاکره شوند.

تصمیم اخیر نخست‌وزیر تایلند مبنی بر مذاکره با معترضان پس از تظاهرات گسترده روز شنبه معترضان ضددولتی در بانکوک اتخاذ شده است.

کد خبر 103913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز