گروه اقتصادی: با رای نمایندگان لغو قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت از بودجه 89 حذف شد.

در لایحه بودجه 89 پیش‌بینی شده بود که از ابتدای سال 89، قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت لغو شود که نمایندگان دیروز به این بند رای مثبت ندادند و آن را از بودجه حذف کردند.

کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره به فارس گفت: در یکی از بندهای لایحه، قانون بازنشستگی ملغی شده بود، اما نمایندگان مجلس با یک اصلاحیه اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد را تا شهریور سال آینده تمدید کردند.

مجلس همچون روال سال‌های گذشته بار دیگر در لایحه بودجه سال 1389 دولت را مکلف کرد که اساسنامه شرکت‌های تابعه وزارت نفت را ارائه کند.در لایحه بودجه امسال دولت مکلف شده بود اساسنامه شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی صنایع پتروشیمی را تا پایان خرداد به مجلس ارائه کند که این  کار  را نکرد.

با این حال، نمایندگان دیروز در ادامه بررسی لایحه بودجه 1389 دولت را مکلف به ارائه اساسنامه شرکت نفت و گاز به مجلس تا تیرماه سال آینده کردند.

از سال 1362 بحث تغییر اساسنامه شرکت ملی نفت در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته اما تاکنون هیچ دولتی حاضر نشده اساسنامه قدیمی شرکت نفت را اصلاح نماید. براساس اساسنامه فعلی، حاکمیت و مالکیت نفت متعلق به وزارت نفت است که این مسئله، نگرانی‌هایی را درباره تصمیم‌گیری در مورد منابع عظیم نفتی در یک وزارتخانه ایجاد می‌کند.

تمامی جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند

با تصویب مجلس شورای اسلامی، تمامی جانبازانی که صورت سانحه ندارند ولی از نظر کمیسیون پزشکی جانبازی آنان مورد تأیید است متناسب با میزان جانبازی‌شان تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

اختصاص 40 درصد از درآمدهای شرکت‌های نفتی به توسعه پارس‌جنوبی

با تصویب مجلس، مقرر شد 40 درصد از منابع حاصل از فعالیت شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال آینده به سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه طرح‌های تولید گاز طبیعی حوزه مشترک پارس‌جنوبی اختصاص یابد.

تعیین نحوه افزایش حقوق اعضای هیأت علمی‌

براساس دیگر مصوبه مجلس شورای اسلامی، حقوق اعضای هیات ‌علمی‌حداقل برابر با درصد افزایش حقوق سایر کارکنان دولت افزایش می‌یابد.

هزینه درآمد شرکت ملی نفت در بخش سرمایه‌گذاری

نمایندگان مجلس دیروز در چارچوب بررسی لایحه بودجه به طرحی رای دادند که براساس آن، سهم شرکت ملی نفت ایران از مازاد سهم نفت صرفا جهت سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت و گاز قابل هزینه خواهد بود. هدف از این مصوبه، جلوگیری از استفاده دولت از منابع شرکت ملی نفت برای واردات بنزین و سایر فراورده‌های نفتی است که در سال‌های اخیر رخ داده است.

کد خبر 103372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز