جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل نسبت به ادامه تهدیدهای جنگی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هشدار داد

به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود در خصوص نحوه اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت به تداوم اوضاع ناپایدار در منطقه با گذشت سه سال از صدور قطعنامه 1701 که توقف جنگ بین لبنان و رژیم صهیونیستی را خواستار شده، اشاره کرد.

وی در این گزارش با اعلام رضایت از پایبندی طرفین به این قطعنامه، ادامه توقف حملات از سوی اسرائیل و لبنان را موجب تحقق ثبات هر چه بیشتر در روابط بین دو طرف دانست.

بان کی مون نسبت به اظهاراتی که موجب افزایش تنش بین دو طرف شود، هشدار داده و این اقدام را موجب افزایش ناپایداری و مغایر با اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت دانست.

وی در گزارش خود با اشاره به فضای استراتژیک جدید در جنوب لبنان و ثبات نسبی در این منطقه که با کمک نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) و ارتش محقق شده این شرایط را پایه و اساس آتش بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی دانست و عنوان داشت: فرصتی که نیروهای بین‌المللی بوجود آورده‌اند برای همیشه قابل حفظ شدن نیست و دو طرف مسئول هستند تا برای دستیابی به توافقنامه‌ دایمی آتش بس و راهکار طولانی مدت به مسائل مورد اختلاف رسیدگی کنند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در بخش شمالی روستای غجر واقع در شمال مرز آبی و به رغم تاکید قطعنامه 1701 شورای امنیت نسبت به ضرورت عقب نشینی اسرائیل از این منطقه تاکید کرد: نیروهای اسرائیلی هم‌چنان با پروازهای روزانه در حریم هوایی لبنان به نقض حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 ادامه می‌دهند و این مساله به ایجاد تنش و بحران کمک می‌کند.

وی هم‌چنین به گزارش‌های دوره‌ای سازمان ملل متحد در خصوص بازسازی توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان در داخل منطقه عملیاتی نیروهای بین‌المللی و خارج آن اشاره کرد و وجود گروه‌های شبه نظامی خارج از سیطره دولت در لبنان را چالشی برای توانمندی دولت جهت اعمال حاکمیتش بر خاک لبنان دانست.

کد خبر 103261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز