معاون وزیر رفاه معتقد است که نیازی نیست که نگران «خط‌فقر» باشیم بلکه از این پس باید نگران رفاه مردم باشیم.

حسنعلی ضیایی، معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، در مراسم افتتاحیه طرح ملی آموزش‌های کاربردی و علمی با رویکرد کارآفرینی به کودکان در مهدهای کودک سراسر کشور  با اشاره به خط فقر افزود: به‌جای اینکه نگران خط فقر باشیم باید کاری کنیم تا مردم نگران رفاه باشند.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: یک عده دنبال مسائل سیاسی و مشکلات خودشان هستند و برای آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند دائم از خط فقر در کشور صحبت می‌کنند.

به گفته ضیایی، این افراد با پیگیری اغراض سیاسی دوست دارند که کشور به جای پیشرفت همیشه در فقر به سر ببرد.او با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کاری در کشور انجام دهیم نیازی ندارد که بدانیم وضعیت فقر در چه سطحی است، خاطر نشان کرد: باید برای نجات فقرا کار کنیم نه اینکه فضایی را ایجاد کنیم که عده‌ای احساس کنند که فقیر هستند.

او افزود: اینکه تا این اندازه صحبت از خط فقر در کشور می‌شود، یک چهارم جمعیت مردم زیر خط فقر هستند که تازه با کمک دولت و مجلس (بهزیستی و وزارت رفاه) این رقم وجود دارد.
معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی یادآور شد: در کشور ما کسی در فقر مطلق و شدید وجود ندارد که مسئولی به فکرش نباشد بلکه در کشور ما دین به مردم کمک می‌کند که مشکلات کمتر شود.

ضیایی گفت: همین که آموزه‌های دینی ما می‌گوید که باید از 7همسایه خود خبر داشته باشیم به تنهایی کمک می‌کند تا مشکلات برطرف شود.معاون وزیر رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: کسانی که به‌دنبال مسائل سیاسی و پیشبرد اهداف خود هستند چون نمی‌توانند ظهور و بروز مسائل فقر را در جامعه نشان دهند دنبال آن هستند که دیگران از اینگونه مسائل سوء‌استفاده کنند.

در حالی که باید حد نصاب و نسبت رفاه در جامعه تعریف و مشخص شود که مردم در چه سطحی باشند فکر می‌کنند مرفه‌اند. او در ادامه در این همایش از رویکرد مدرک‌گرایی که در کشور توسعه داشته ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 103195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز