گروه اقتصادی: بررسی لایحه بودجه سال 1389 کل کشور در جلسه16اسفند کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

محمدمهدی مفتح، مخبر کمیسیون تلفیق روز یکشنبه در آخرین نشست خبری خود اظهار داشت: همانطور که رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال آینده از روز دوشنبه 17 اسفند ماه در صحن علنی آغاز می‌شود.

مفتح درباره تغییرات بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: سقف بودجه سال 1389 نسبت به رقم لایحه پیشنهادی دولت کاهش یافته است. وی ادامه داد: سقف بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق 350 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به 368‌هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده از سوی دولت، 18هزار میلیارد تومان کاهش داشته است.

مفتح خاطرنشان کرد: این کاهش رقم بودجه عمدتا به‌دلیل حذف 12 هزار میلیارد تومانی است که دولت برای طرح‌های عمرانی از صندوق توسعه ملی برداشت کرده بود که با توجه به تصمیمی که کمیسیون تلفیق گرفت، قرار است 20 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز در صندوق توسعه ملی واریز شود اما هزینه‌کردن آن منوط به تصویب اساسنامه در مجلس است.

وی افزود: همچنین در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها که دولت درآمد حاصل از این محل را 40هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود، کمیسیون تلفیق آن را به 20‌هزار میلیارد تومان تقلیل داد.

مفتح افزود: همچنین در راستای نظارت بر بودجه مقرر شد تمامی دستگاه‌های اجرایی هر سه‌ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به معاونت  برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری تقدیم کنند و این معاونت یک ماه فرصت دارد این گزارش‌ها را بررسی کرده و نتیجه رسیدگی‌های خود را به مجلس، کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند.

کد خبر 102956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز