گروه شهری: بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران تصویب شد.

به گزارش همشهری، 27بهمن شورای شهر تهران ادامه کار بررسی و تصویب بودجه سال 89 شهرداری تهران را در دستور کار خود داشت. به همین مناسبت 27بهمن  بودجه 20 سازمان شهرداری در مجموع با اعتباری بالغ بر 3300 میلیارد تومان و بودجه 15 شرکت شهرداری با اعتباری بیش از 3600 میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته رسول خادم،  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، هرگونه تخصیص اعتبار و فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌هایی که ادغام شده‌اند یا قرار بر واگذار شدنشان است طبیعتا بعد از ابلاغ بودجه ممنوع خواهد بود. 

براین اساس، بودجه سازمان بازنشستگی شهرداری 40میلیارد تومان، بودجه سازمان بهشت زهرا 53 میلیارد تومان،سازمان پارک‌ها و فضای سبز 44میلیارد تومان،  سازمان زیباسازی 64 میلیارد تومان،  سازمان فرهنگی  هنری شهرداری 57میلیارد تومان و سازمان تاکسیرانی حدود 13میلیارد تومان درنظر گرفته شد.

همچنین بودجه شرکت متروی تهران با اعتباری بالغ بر 770میلیارد تومان از محل درآمدهای شهرداری به‌عنوان بودجه عمرانی مترو اختصاص پیدا کرد.  پیش‌بینی شده است که در بودجه سال آینده مترو مبلغ یک هزار و 321 میلیارد تومان به‌عنوان کمک‌های دولتی لحاظ شود و علاوه برآن نیز دولت باید 500 میلیارد تومان برای بازپرداخت بدهی‌های مترو به این شرکت اختصاص دهد.

بنابراین گزارش، در مجموع با احتساب کمک‌های دولت و شهرداری به مترو سال آینده کل بودجه این شرکت 2 هزار و 195 میلیارد تومان خواهد بود. دیروز شورای شهر همچنین مبلغ 54 میلیارد و 600 میلیون تومان را به‌عنوان بودجه جاری شرکت بهره‌برداری متروی تهران به تصویب رساند. براین اساس دولت نیز باید همین مبلغ را به‌عنوان کمک به سیستم متروی تهران به شرکت بهره‌برداری مترو اختصاص دهد.

براساس این گزارش، بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز برای سال آینده با مبلغ 526میلیارد تومان به تصویب رسید و برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز مانند سال گذشته 35میلیارد تومان اعتبار غیرنقدی در نظر گرفته شد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در ادامه جلسه و هنگام بررسی بودجه سازمان سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی گفت: از این سازمان توقع کسب درآمد نداریم بلکه انتظار ما از این سازمان جذب سرمایه است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اهدافی که برای تاسیس‌ آن درنظر داشتیم فاصله‌ای جدی دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز با اشاره به روند طی شده برای ساخت پروژه نمایشگاه بین‌المللی در شهر آفتاب گفت: به‌دلیل مسائلی که در کشور ایجاد شده سرمایه‌گذار خارجی پس از عقد قرارداد ساخت این نمایشگاه در شهر آفتاب از این پروژه انصراف داد.

وی با تاکید بر کمبود سرمایه‌گذار گفت: پس از انصراف سرمایه‌گذار خارجی، شهرداری پروژه‌ها را تقسیم کرد تا بتواند شرایط راحت‌تری برای جذب سرمایه فراهم کند ولی اینگونه نیست که سرمایه‌گذار فراوان باشد و بتوان به راحتی جذب کرد. 

چمران تاکید کرد: چه سرمایه‌گذار خصوصی باشد و چه دولتی باید زیرساخت‌های لازم برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی فراهم شود.  درادامه جلسه دیروز شورای شهر، بودجه سال آینده سازمان نوسازی شهر تهران با اعتباری بالغ بر 978 میلیارد تومان به تصویب رسید.

کد خبر 101708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز