همشهری آنلاین - شهره فرجی: اکثر مردم، خوردن آجیل را مساوی با اضافه وزن می‌‌دانند در حالی‌که محققان خلاف آن را ثابت کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات، مصرف آجیل دارای فواید فراوانی است و اگر می‌خواهید زندگی سالم و طولانی داشته باشید، آجیل بخورید.

مصرف آجیل که قبلا به خاطر چربی بالای آن، منع می‌شد اکنون توصیه می‌شود در برنامه غذایی گنجانده شود.

آجیل، سرشار از مواد مغذی است و دارای مقادیر فراوانی فیبر رژیمی می‌باشد.

این مواد غذایی، دارای مقادیر فراوانی چربی اشباع نشده و مقدار کمی چربی اشباع شده هستند.

آن‌ها همچنین دارای اسید فولیک، مس، منیزیم و ویتامین E هستند.

طی یافته‌های اخیر محققان درمرکز تحقیقات بهداشت دانشگاه "لوما لیندا" در سال 1999، با خوردن حدود 50 گرم آجیل در روز، کلسترول LDL خون، هشت تا دوازده درصد و ابتلا به سکته قلبی،  تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی، کاهش پیشرفت دیابت نوع 2 ، کاهش پیشرفت جنون و زوال عقل و نیز کاهش احتمال تشکیل سنگ صفرا، از جمله خواص مصرف آجیل هستند.

بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف آجیل، باعث چاقی می‌شود در حالی‌که محققان خلاف این امر را ثابت کرده‌اند.

طی این تحقیقات مقدار واقعی چربی آجیل، به طور کامل توسط روده جذب نمی‌شود و نیز به خاطر داشتن مقدار فراوان فیبر، حالت اشباع ، سریع صورت می‌گیرد و در نتیجه فرد، کمتر دچار پرخوری می‌شود.

کد خبر 102915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار