جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم با بیان اینکه قاطبه دانشگاهیان کشور با مسیر انقلاب همسو هستند گفت هر کسی نتواند در مسیر نظام حرکت کند بدون تعارف باید برود.

به گزارش مهر کامران دانشجو طی سخنانی در بهشر، دانشگاه را محل کادرسازی برای نظام دانست. وی ضمن اولتیماتوم به داعیه داران غرب و سلطنت طلبی در دانشگاه‌ها و حامیان بیرونی نشریات دانشجویی مغایر با ارزشهای نظام  گفت: قاطبه دانشگاهیان کشور با مسیر انقلاب همسو هستند و هر کسی نتواند در مسیر نظام حرکت کند بدون تعارف باید از جمع برود.

کامران دانشجو افزود: شفاف و واضح می‌گویم افرادی مورد نیاز ما در دانشگاه ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه داشته باشند. دانشگاه‌های کشور به اساتیدی نیاز دارند که با جان و دل دانشجویان خود را دوست داشته باشند و این اساتید باید در دانشگاه کادر سازی کنند تا جمهوری اسلامی ایران پابرجا و پیروز بماند.

وی درباره اظهار نظرهایی که تحت عنوان روند کاهشی توان اساتید دانشگاه‌های کشور یاد می‌شود، افزود: به میزان مورد نیاز افراد دلسوز در کشور داریم که بخواهیم افراد غیرهمسو با نظام را از بدنه خارج کنیم و از این اقدام خود شرمنده نخواهیم بود.

دانشجو خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های کشور به مدرسینی نیاز داریم که دانشجویان را به عنوان پیاده نظام حزب خود ندانسته و در مسیر ولایت و دین حرکت دهند.

وی با بیان اینکه "روسای دانشگاه‌ها حق ندارند کسی را در دانشگاه‌ها جذب کنند که در مسیر التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی حرکت نمی‌کند" افزود: وزارت علوم هیچ مماشاتی با حزب و گروهی در این زمینه نخواهد داشت و با مبلغین فرهنگ غربی و سلطنت طلبانه در دانشگاه‌ها برخورد می‌کند.

وزیر علوم بر ضرورت افزایش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید برای تقویت باورهای فرهنگی دانشجویان برنامه‌ریزی شود و نگاه به فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها تقویت شود.

کامران دانشجو با بیان اینکه فرهیختگی به معنای احترام به قانون و مقدسات است، گفت: فرهیختگی به نوع برخوردهای پس از انتخابات نیست بلکه فرهیختگی به معنای احترام به قانون و مقدسات است. متاسفانه عده‌ای پس از انتخابات به دنبال تضعیف ولایت پذیری جوانان در جامعه رفته بودند و می‌خواستند ولایت پذیری ملت ایران را زیر سئوال ببرند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم به فرد یا تشکل دانشجویی اجازه انتشار اخبار برخلاف نظام و ارزش‌های انقلاب در دانشگاه‌ها را نمی‌دهد، تصریح کرد: نه تنها اعتباری برای این نشریات در نظر نمی‌گیریم بلکه اگر متوجه حمایت‌های مالی بیرونی به این نوع نشریات در دانشگاه‌ها شویم برخورد جدی و قانونی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد انگشت شماری که علیه نظام و مقدسات اسلام شعار می‌دهند به عدد انگشتان دست هم نخواهند رسید که با این افراد برخورد قاطعی خواهیم کرد.

دانشجو همچنین با اذعان به اینکه قائل به اجرای کاپیتولاسیون در داخل دانشگاه‌ها نیستیم، گفت: در درون دانشگاه‌ها بر اساس مقررات عمل می‌کنیم و این به معنای مدیریت پدرانه کردن با دانشجویان است تا مدیریت جناحی بر دانشجویان غلبه نکند.

کد خبر 102752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز