همشهری آنلاین: جمعی از ائمه جماعات مساجد تهران، شمیرانات و کرج صبح روز چهارشنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و همچنین امام جعفر صادق(ع)، مهمترین نیاز کنونی جهان اسلام را وحدت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای استکباری، در شرایط امروز طمع بسیاری به امکانات جهان اسلام به ویژه منابع انسانی آن کرده‌اند و در این زمان، عدم هماهنگی، دشمنی و سخنان نسنجیده در دنیای اسلام بسیار تاسف‌آور است.

وی در این دیدار با اشاره به نقش اساسی مردم در حکومت اسلامی تاکید کرد: رشد و گسترش اسلام در زمان پیامبر(ص) با توجه به عشق، علاقه و دلسوزی ایشان برای انسان‌ها و مردم میسر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نیز با همین اتکاء به مردم توسط امام امکان‌پذیر شد و اکنون شاهدیم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هدف خود را در جدایی مردم از انقلاب و بیرون کردن عشق به امام، نظام و ولایت از دل‌های آحاد جامعه پیگیری می‌کنند.

وی وظیفه روحانیت در شرایط فعلی را " حفظ رابطه با مردم و تلاش برای حفظ مهمترین ویژگی‌ نظام اسلامی که مردمی بودن است" عنوان کرد و گفت: روحانیت در بدترین شرایط تاریخ ایران همیشه حامی و پناه مردم بوده‌اند و تضعیف این رابطه خواست شیاطین داخلی و خارجی است که مقابله با آن هوشیاری می‌طلبد.

وی در پاسخ به پرسش‌های حاضران تاکید کرد: وحدت در کشور با حرف به دست نمی‌آید. وحدت لوازم و ابزاری نیاز دارد که با آن بتوان با مشخص کردن راهکارها آن را عملیاتی کرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری نسل جوان جامعه را نیازمند توجه بیشتر عنوان کرد و گفت: باید به سوالات آن‌ها با دلیل و برهان پاسخ داد و آن‌ها را اقناع کرد و به جز این طریق هر راهی محکوم به شکست است.

وی در جواب یکی از حاضران عبور از شرایط فعلی کشور و حل مسائل پیش آمده را تنها در قدرت مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: بدون نقش‌آفرینی ایشان و همچنین حمایت همه افراد و گروه‌های داخلی نمی‌توان به حل مسائل امیدوار بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری تکرار حوادث مشروطه در کشور را یک خطر واقعی عنوان کرد و گفت: خطر این است که امروز عده‌ای با ادعای حمایت از اسلام، انقلاب و دفاع از نظام در حال توطئه بر ضد جمهوری اسلامی هستند.

کد خبر 102717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز