چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: فینال اول مهرام و ذوب‌آهن در لیگ‌برتر بسکتبال ایران در بازی رفت در اصفهان برخلاف پیش‌بینی‌ها بود.

مهرامی‌ها در نبردی یک‌طرفه حداقل در نیمه دوم با برتری آشکار در خانه حریف، 90 درصد راه قهرمانی را با موفقیت طی کردند. اگرچه پیش‌بینی قهرمانی ذوب‌آهن در فینال این فصل حتی کمرنگ‌تر از فینال سال پیش بود اما انتظار نمی‌رفت که قدیمی‌ترین تیم باشگاهی بسکتبال، اینچنین در خانه و به خصوص در نیمه دوم شکست را بپذیرد.  ذوب‌آهن در حالی در پایان با نتیجه تعجب‌برانگیز 96 بر 73 اندک انگیزه‌های پایانی‌اش را در رقابت با تیم قدرتمند مهرام، قهرمان آسیا و تیم مدافع عنوان قهرمانی برای بازی برگشت، از دست داد و بعید به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، قادر به تغییر نتیجه بازی برگشت باشد.

ابتدای بازی، مهرام با ترکیب کامرانی، آفاق، صمد نیکخواه، ورومن و وودز به پشتوانه دو برد قبلی این فصل، ذوب‌آهن را به عقب راند و با پرتاب‌های 2 امتیازی کامرانی و آفاق به برتری
 17 بر 7 رسید. ذوب‌آهن خیلی زود برای از بین بردن فاصله ایجادشده به فکر جبران افتاد.

همکاری خوب گارنت، بهترین بازیکن خارجی ذوب‌آهن، بازیسازی عرفان نساج‌پور و تجربه و پرتاب‌های بدون نقص کرم احمدیان، نه تنها باعث برابر شدن بازی در امتیاز 18 شد، بلکه این ذوب‌آهن بود که کوارتر اول را با پیروزی 21 بر 18 به پایان برد. برتری ذوب‌آهن حتی تا 5 دقیقه اول کوارتر دوم همه ادامه پیدا کرد، اما از این لحظه به بعد مهرام با بازیسازی کامرانی در کنار پرتاب‌های 3 امتیازی آفاق و برش‌های صمد نیکخواه و حضور خوب وودز در ریباند در رقابتی نزدیک 45 بر 40 برنده نیمه اول شد.

ضعف ذوب‌آهن در نیمه دوم 

ذوب‌آهن در نیمه دوم بازی، برخلاف نیمه اول با وجود تعویض‌های کوهیان بسیار بد ظاهر شد. جابه‌جایی بازیکنان ذوب‌آهن و ورود آرن داودی، جابر روزبهانی و جیمز ادوارد هم مانع از پیشروی و جلوگیری از سرعت بازی مهرامی ها نشد. این نیمه کاملا متعلق به مهرام و صمد نیکخواه بهرامی بود که تبدیل به ماشین گلزنی تیمش شده بود. برتری و پیروزی مهرام به گونه‌ای بود که مصطفی هاشمی حتی با بیرون کشیدن لورن وودز، مهدی اسماعیلی را به میدان فرستاد.

رایت، بازیکن آمریکایی‌الاصل تیم ملی اردن نیز در این بازی نزدیک به دو کوارتر برای مهرام بازی کرد. رایت هم در مجموع نشان داد که قابلیت‌هایش در حد و اندازه‌های سایر خارجی‌های حاضر در لیگ‌برتر و مهرام است. در این نیمه پس از اینکه ذوب‌آهن نتوانست به طور کامل از وجود اوشین ساهاکیان به دلیل مصدومیت بهره‌ببرد، سایر بازیکنان ذوب‌آهن نیز به دلیل خستگی با خطاهای آشکار قادر به ارائه نمایش همیشگی خود نشدند تا نایب‌قهرمان فصل پیش در خانه، بازی را بافاصله دور از انتظار به تیم مدافع عنوان قهرمانی واگذار کند.

کوهیان: شرایط اصلا برابر نبود

فرزاد کوهیان، سرمربی ذوب‌آهن ضمن تحسین بازی خوب مهرام و اعتراف به اختلاف فنی موجود میان دو تیم نتیجه به دست آمده را نتیجه واقعی نمی‌داند و می‌گوید: «واقعیت اینکه شرایط برای دو تیم برابر نبود. مهرام پس از دو برد برابر صبا و با استراحت دادن به برخی مهره‌های کلیدی‌اش، شرایط بدنی ایده‌آلی داشت و برعکس ذوب‌آهن با تعدادی بازیکن مصدوم و خسته با گذشت دو روز از بازی سوم با پتروشیمی تنها با یک جلسه تمرین روبه‌روی تیمی مثل مهرام ایستاد. طبیعی بود که تیم ما نتواند برابر مهرام دوام آورد.»

هم عقیده بودن هاشمی با کوهیان

مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام در مورد این بازی می‌گوید: «من نمی‌گویم که ذوب‌آهن نباید می‌باخت یا اینکه مهرام استحقاق پیروز شدن را نداشت اما در شرایط عادی، وضعیت دو تیم به گونه‌ای نبود که چنین اختلاف‌امتیازی میان آنها ایجاد شود.» وی افزود: «ذوب‌آهن، رقیبی جدی و قابل احترام برای ماست و نباید با چنین نتیجه‌ای شکست می‌خورد.»  هاشمی در پایان گفت: «هدف مهرام، قهرمانی است و دوست داریم بدون شکست به این عنوان برسیم.»

پیروزی پتروشیمی در بازی رده بندی

در سایر باز‌های هفته پایانی و در مرحله رفت، پتروشیمی با برتری 71 بر 64 مقابل صبامهردر یک قدمی تصاحب عنوان سوم قرارگرفت. پتروشیمی‌باپیروزی‌دربازی‌برگشت‌می‌تواند ناکامی فصل قبل را جبران کند.

کد خبر 102691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز