دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

سردی هوا به سالن‌های کنسرت بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر هم سرایت کرد

و با وجود تبلیغات گسترده در سطح شهر، استقبال چندانی از اجراهای جشنواره نمی‌شود. دولتمند خلف که اجراهای متعددی در ایران داشته است، این بار با سالن خالی تالار وحدت مواجه شد. اجرای کنسرت این پژوهشگر موسیقی تاجیکستان در حالی در تالار وحدت اجرا شد که صندلی‌های همکف نیز به سختی پرشده بود.

اجرای ارکستر زهی کی‌یف به سرپرستی هرمان ماکارنکو از اوکراین شرایطی بهتر از اجرای دولتمند خلف را تجربه کرد گرچه در این اجرا بالکن‌های تالار وحدت میهمانی نداشت. به گزارش ایسنا با وجود این، کنسرت احسان خواجه امیری با استقبال خوب مردم مواجه شد.
در روز دوم جشنواره، اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی هم چندان مشتری نداشت. رهبر ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و خارجی را برای تالار نیمه پر وحدت اجرا کرد.

اعتراض حمید عسگری هم به سالن خالی برج میلاد در شب دوم خبر ساز شد؛ خصوصا اینکه اجرای او در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن 3هزار نفری وزارت کشور با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و طبیعی بود که سالن 2 هزار نفری مرکز همایش‌های میلاد با توجه به آلبوم‌های جدید او پر شود. حضور مخاطبان در خانه هنرمندان که به بخش پژوهشی اختصاص دارد و حتی اجرای ساعت 21 فرهنگسرای ارسباران که به بخش تقدیر از پیشکسوتان نواحی اختصاص دارد نیز چندان رضایت بخش نیست.

ستایش از دبیر جشنواره

سال پیش زمانی که کامبیز روشن‌روان، دبیر جشنواره وقت، به دیدن کنسرت احسان خواجه‌امیری در تالار بزرگ کشور آمد، تعریف‌های خواجه امیری از دبیر جشنواره باعث شد که چراغ‌های همیشه روشن تالار، به احترام و درخواست دبیر جشنواره خاموش شود و برخلاف شب‌های دیگر این اجرا با چراغ‌های خاموش ادامه یابد.

این بار مشکلاتی از این دست در جشنواره وجود ندارد اما باز هم خواجه امیری به تعریف از دبیر جشنواره امسال پرداخت. ایلنا آورده که خواجه امیری او را بهترین مدیر و بهترین فردی دانسته که تاکنون در این پست قرار گرفته است. این تعاریف خواجه‌امیری از خبری، باعث نارضایتی برخی از تماشاچیان شد.

جایزه‌ای برای خبرنگار صادق

امسال نمایندگان رسانه‌ها از نحوه صدور کارت ویژه خبرنگاران رضایت ندارند. در این دوره ظاهرا کارت‌های خبرنگاری هیچ ارزش و اعتباری ندارد و هر خبرنگار برای پوشش برنامه‌های این دوره باید حتما بلیت تهیه کند؛ روندی که اعتراض خبرنگاران را در پی داشت. اما ستاد جشنواره تصمیم دارد برای نخستین بار از خبرنگار فعال در این حوزه تجلیل کند.

با وجود اینکه محمد علی خبری، دبیر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نقش خبرنگاران را در انعکاس اخبار و گزارش فعالیت‌های هنرمندان و اعتلای این هنر مهم دانسته اما ورود خبرنگاران و البته نحوه عکسبرداری عکاسان از جمله مشکلات آنهاست.

خبری در این رابطه گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم تا فعال‌ترین خبرنگار حوزه موسیقی در جشنواره فجر انتخاب و تقدیر شود. مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ملاک‌های انتخاب خبرنگار فعال را در دقت، سرعت و صحت اخبار در کنار بهره‌گیری از اصول حرفه‌ای خبر و گزارش‌نویسی اعلام کرد.

روز پنجم

جشنواره به انتهای کار خود نزدیک می‌شود. در روز پنجم، تکنوازی استادان در تالار وحدت اجرا می‌شود؛ گرچه اسامی دقیق این استادان مشخص نیست و گفته می‌شود جلال ذوالفنون از اجرا انصراف داده است و اجرا در شیراز و کرمان با 2 اجرای آگرین به سرپرستی رضا انصاری و رسیتال پیانوی هنرمند ایرانی مقیم آمریکا ادامه دارد.امروز 21 گروه اجرا دارند.

در بخش جنبی پاپ رضا صادقی و گروه آریان و از سوی دیگر گروه‌هایی از پاکستان و افغانستان در بخش بین‌الملل اجرا دارند. بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از روز جمعه 7 اسفند در 11 تالار شهر تهران آغاز شده و تا روز 13 اسفند ماه در تهران، شیراز و کرمان ادامه دارد.

کد خبر 102600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز