یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی: رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه از سر گرفته شد و روز جمعه با برگزاری سه مسابقه حساس ادامه‌یافت.

 روند خروج و ناکامی تیم‌های لیگ برتری که از مراحل قبلی آغاز شده بود، در این بازی‌ها هم دنبال شد و دو تیم مقاومت‌سپاسی و ابومسلم مشهد هم از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.
تیم‌های دسته اولی در مسابقات این دوره فراتر از حد انتظار ظاهر شده و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری را از گردونه مسابقات جام‌حذفی خارج کردند.

داماش گیلان، مقاومت‌شیراز را حذف کرد و روز جمعه مس رفسنجان با شکست ابومسلم مشهد به عنوان نخستین تیم دسته اولی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. پتروشیمی تبریز هم مقابل تیم دسته اولی برق شیراز به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات جام حذفی صعود کرد اما در حساس‌ترین و جذاب‌ترین مسابقه روز جمعه پرسپولیس موفق شد ششمین پیروزی پیاپی به همراه علی دایی را جشن بگیرد.

رکورد دایی پس از 11 سال

تیم دایی در رقابت‌های لیگ مقابل شاهین بوشهر شکست خورد اما بعد از آن بازی دگرگون شد و در 4 بازی لیگ و دو بازی جام حذفی به پیروزی رسید. رکورد شش پیروزی پیاپی از سال 77 تاکنون برای پرسپولیس تکرار نشده بود اما دایی به این رکورد دست یافت و حالا امیدوار است پرسپولیس دچار غرور نشود و روند موفقیت‌هایش در مسابقات لیگ و جام‌حذفی را ادامه دهد. البته تیم پروین در سال 77 به رکورد 14 برد پیاپی هم رسیده بود.

پرسپولیس در بازی روز جمعه خصوصا در نیمه نخست نمایش متفاوتی نسبت به بازی‌های طول فصل داشت. مهاجمان و هافبک‌های سرخپوش در حمله با سرعت و دقت زیادی مقابل دروازه حریف ظاهر شدند. پاس‌های سرعتی و پیاپی، بازی زمینی و هماهنگ و استفاده مناسب و درست از موقعیت‌ها پرسپولیس را در نیمه نخست به سه گل رساند. باقری باز هم ستاره تیم دایی بود و دو گل اول را به ثمر رساند. محسن خلیلی هم زننده گل سوم بود. پرسپولیس در نیمه دوم هم فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشت اما تا دقیقه 90 نتیجه تغییر نکرد و تیم میهمان در دقیقه 91 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

تیم دایی با این نمایش خوب و موفق ششمین پیروزی پیاپی را جشن گرفت و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی صعود کرد. با خوش شانسی دایی تیم‌های لیگ برتر در این سمت جدول حذف شده‌اند و سرخپوشان در این مرحله با پتروشیمی تبریز بازی می‌کنند. اما پرسپولیس در صورت صعود به نیمه‌نهایی با یک تیم لیگ برتری دیدار می‌کند که شانس صبا و سپاهان برای رسیدن به این مرحله و تقابل با تیم دایی در بازی نیمه نهایی بیشتر است.

اعتراض دایی به فهرست تیم ملی

دایی با توجه به بازی‌های خوب و نتایج درخشان تیمش و همچنین موفقیت بازیکنانی مثل خلیلی و شیث رضایی در هفته‌های اخیر انتظار داشت پرسپولیس سهم بیشتری در فهرست تیم ملی داشته باشد. همین موضوع باعث شد سرمربی سابق به سرمربی فعلی تیم ملی اعتراض کند. علیرضا محمد تنها بازیکنی است که از پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شده و دایی این انتخاب را درست نمی‌داند.

سرمربی پرسپولیس در این خصوص گفت: «من به بچه‌ها گفتم که قرار است چنین اتفاقاتی بیفتد و برخی عوامل دست به دست هم خواهند داد تا ما موفق نشویم. آنها می‌خواهند روحیه بازیکنان را پایین بیاورند، بازیکنانی که عاشق مملکت و مردم هستند و خیلی‌ها نمی‌دانند که آنها چگونه و با چه شوقی دوست دارند در خدمت تیم ملی کشورشان باشند.»

سرمربی پرسپولیس به صورت غیرمستقیم به دعوت از خلیلی در اردوهای قبلی اشاره کرده در حالی که این بازیکن از آمادگی به دور بود اما حالا در بهترین شرایط خودش قرار دارد و به اردو دعوت نمی‌شود. دایی گفته است: «بازیکن ما را با عصا به تیم ملی می‌بردند ولی وقتی همین بازیکن آماده است و به اوج دوران آمادگی رسیده، دعوت نمی‌شود.

ما خیلی بازیکن داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند ولی متاسفانه آقایان نمی‌خواهند بازیکنان ما را به چیزی که دوست دارند و حق‌شان است، برسانند. به نظر من مردم همه چیز را می‌دانند و این آقایان خودشان باید جواب بدهند. این اتفاقات به هیچ عنوان فوتبالی نیست. من از زمانی که به پرسپولیس آمدم بهترین تیم لیگ را تشکیل دادیم ولی متاسفانه آقایان دنبال زمین خوردن و نتیجه‌نگرفتن ما هستند.»

سرمربی پرسپولیس البته تمایلی به علنی‌شدن اختلافات ندارد و در پایان می‌گوید: «من برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. با قطبی هم مشکلی ندارم. اما باید به من حق بدهید که از بازیکنانم دفاع کنم. هنوز هم می‌گویم بازیکنان شایسته‌ای در پرسپولیس هستند که لیاقت حضور در تیم ملی را دارند.»

کد خبر 102466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز