مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

جشنواره کسب حلال با اهدای «نشان برکت»، در سال آینده به‌عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دنبال خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  سیدجواد شوشتری، سرپرست این سازمان، در اختتامیه نخستین «جشنواره کسب حلال» در منطقه 3 گفت: براساس نظر شهردار محترم که کار فرهنگی در تهران براساس نقشه یک‌یکم صورت گیرد،

ما موظف هستیم تمام شهروندان تهرانی را تحت پوشش برنامه‌ها قرار دهیم و این بدین معناست که فرهنگسراها مخصوص قشر خاص و هنرمندان نیست بلکه متعلق به همه مردم است و هر کسی می‌تواند از امکانات سازمان استفاده کند. این برنامه تقدیر از اصناف محله هم که به‌صورت پایلوت در منطقه 3 انجام شده است، به همه مناطق تهران تسری خواهد یافت و برگزیدگان امروز نیز در مسابقه اصلی که در سطح شهر در سال 89 اتفاق می افتد شرکت می‌کنند.

وی به اتفاقات خوب دیگری که قرار است به‌زودی به جریان بیفتد اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت ولادت پیامبر(ص) کتابخانه‌های اتوبوس بین‌شهری راه‌اندازی می‌شود. ما 8 هزار اتوبوس بین شهری داریم و فرصت خوبی است که مردم ایران در زمان حضور در آنها، از محصولات فرهنگی استفاده کنند.

علاوه بر این، هم‌اکنون آثار 230 هنرمند ایرانی درجه یک در پردیس سینمایی ملت به معرض نمایش و فروش گذاشته شده و این استادان مسلم هنر ایران زمین در اقدام دیگری قرار است محوطه ایستگاه‌های مترو را تبدیل به گالری هنری کرده و آثاری را در آنجا خلق کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: ما در سال آینده، به‌صورت وسیع، کار آموزش مدیران مجتمع‌های مسکونی تهران را پیگیری خواهیم کرد، حرکتی که از منطقه 7 و از طریق فرهنگسرای اندیشه آغاز شد.

همچنین کتابخانه و کتاب برای این مجتمع‌ها تامین می‌کنیم تا خودشان آنها را اداره کرده و به کتابخوانی بپردازند. در زمینه کتابخوانی یادآوری کنم که هم‌اکنون حدود 30 کتابخانه شبانه روزی در تهران فعال شده‌اند.

همه این اتفاقات برای این است که توجه به فعالیت محلی و محله گرایی و نزدیکی شهروندان به یکدیگر را در شهر تقویت کنیم. شوشتری رویکرد به خانواده را کار اصلی فعالیت سازمان در سال آینده اعلام کرد و گفت: در این‌باره 3 محور معیشت که کسب حلال در این معنا می‌گنجد، تربیت که به مسئولیت‌پذیری متقابل فرزندان و والدین نظر دارد و ارتباطات که آیین همسایگی در آن قرار دارد، دنبال خواهد شد.

اینها جز با همت شهروندان اتفاق نخواهد افتاد و ما در پی آن هستیم که شهری در خور شان مردم خوبمان بسازیم. در این زمینه هم کسب حلال را با اهدای نشان «برکت» دنبال می‌کنیم تا ببینیم حرمت یک کاسب در قدیم با دوران جدید چه تفاوت‌هایی دارد.

پیش از سخنان شوشتری، قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور در سخنانی از همت سازمان فرهنگی هنری و مدیریت شهری در توجه به کسب حلال و مراعات حقوق مصرف‌کننده سپاسگزاری کرد.

در پایان از 60 نفر از کسبه منطقه 3 تهران که در 5 صنف آرایشگری، نانوایی، میوه‌فروشی، قصابی و بقالی یا همان خواربارفروشی و سوپرمارکتی هستند و به رأی اهالی منطقه 3 برگزیده شده بودند، تقدیر شد.

کد خبر 102371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز