جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌ها برای اکران نوروزی ادامه دارد و برخی از تهیه‌کنندگان از اکران قطعی فیلم‌هایشان خبر می‌دهند

اما مدیر اداره‌ی نظارت و ارزشیابی می‌گوید:«نام فیلم‌هایی که برای اکران نوروز مطرح می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی است». به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،امسال یک ماه قبل از اکران نوروزی اکران دو فیلم «عیار 14» در گروه «قدس» و «به رنگ ارغوان» در گروه آفریقا آغاز شده است و گویا در اکران نوروزی هم اکران‌شان ادامه دارد و قطعی شدن اکران بقیه‌ی گروههای سینمایی نیز به ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید شورای صنفی نمایش منوط شده است.

علیرضا سجادپور گفت: نام فیلم‌هایی که برای اکران نوروز مطرح می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی است.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی امروز به ایسنا، درباره زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای صنفی نمایش اظهار داشت: این آیین‌نامه در 21 بهمن و دیر تحویل اداره کل شد و انتظار نمی‌رود موضوع به این مهمی در زمان کمی انجام شود، ضمن آن‌که نظر معاون سینمایی هم شرط است.

وی با بیان این‌که هنوز در ابتدای اسفند ماه هستیم و زمان مناسبی در اختیار داریم، گفت: هرسال برای اکران نوروز نظرات اداره کل اعمال می‌شده است و امسال هم به همین صورت خواهد بود و نماینده ما در شورای صنفی نظرات را انتقال خواهد داد.

به گزارش ایسنا،آیین‌نامه‌ جدید شورای صنفی نمایش سه‌شنبه ـ 20 بهمن ماه ـ برای ابلاغ به معاونت سینمایی ارسال شده است.

سید محسن هاشمی، معاون اجرایی خانه سینما هفته‌ی گذشته گفت: دوشنبه 19بهمن‌ماه آخرین جلسه‌ کمیته‌ تدوین آیین‌نامه شورای صنفی نمایش تشکیل شد و سه‌شنبه آیین‌نامه جدید به تصویب هیات مدیره خانه سینما رسید و بعدازظهر آن روز برای ابلاغ تحویل معاونت سینمایی شد.

وی افزود: با توجه به این‌که باید تغییراتی در اکران صورت گیرد، امیدواریم آیین‌نامه جدید ابلاغ شود تا شورا با حضور اعضاء جدید تشکیل جلسه دهد.

علی سرتیپی نیز گفت: بهتر است هرچه سریع‌تر وضعیت آیین‌نامه شورای صنفی مشخص شود تا مشکلات اکران نوروز سال 88 تکرار نشود.

این تهیه‌کننده وپخش‌کننده سینما که در کمیته بازنگری آیین‌نامه شورای صنفی نمایش عضویت داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: قرار بود امسال زودتر کارهای آیین‌نامه انجام شود تا مشکلات اکران نوروز 88 که یک گروه در شب عید بدون فیلم ماند تکرار نشود.

او ادامه داد: بیش از دو هفته است که آیین‌نامه برای ابلاغ تحویل اداره کل نظارت و ارزشیابی شده است، اما هنوز جوابی نیامده است.

وی با بیان این‌که هرچه سریعتر وضعیت اکران فیلم‌های نوروز مشخص شود به نفع تهیه‌کنندگان خواهد بود خاطرنشان کرد: به هرحال اکران یک فیلم نیازمند آماده‌کردن مواد تبلیغی و کپی‌های آن است که باید زمان مناسب در اختیار باشد.

سرتیپی درباره گزینه‌های اکران نوروزی فیلمیران خاطرنشان کرد: ما فیلم‌های «هیچ»، «طهران تهران»، «یک جیب پرپول یک گواهینامه»، «حوالی اتوبان»، «آتشکار»، «لطفا مزاحم نشوید» و «پوپک و مش‌ماشاالله» را آماده اکران داریم که هرکدام آماده شوند، شرایط اکران نوروزی‌اش را فراهم می‌کنیم، اما «طهران تهران» با توجه به مضمون و محتوایی که دارد در اولویت است.

اما از سوی دیگر در حالیکه هنوز آیین‌نامه‌ی جدید شورای صنفی نمایش برای اکران 89 قطعی نشده‌است،مصطفی شایسته‌ گفت: «تسویه‌حساب» را «نوروز» در گروه «استقلال» اکران می‌کنیم.

مدیر پخش «هدایت فیلم» به ایسنا، اظهار داشت: ما قرارداد این فیلم را امضا کردیم و این قرارداد به شکلی تنظیم شده که تغییرات احتمالی آیین‌نامه را در آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که هرچه زودتر وضعیت گروه‌ها و فیلم‌های نوروز مشخص شود بهتر خواهد بود اظهار داشت: با توجه به ترافیک کاری که در روزهای پایانی سال وجود دارد برای چاپ و انتشار تبلیغات فیلم‌ها و همچنین کپی آن‌ها در لابراتوار با مشکل مواجه خواهیم بود که امیدوارم هرچه زودتر وضعیت آیین‌نامه جدید شورای صنفی مشخص شود.

شایسته افزود: با توجه به مواردی که در سال جاری دیده‌ام اداره کل نظارت و ارزشیابی معمولا سعی می‌کند کارهایی که به آن‌جا مربوط می‌شود را انجام بدهد و هیچ کاری را معطل نمی‌کنند و پیش‌بینی می‌کنم، آیین‌نامه جدید را هم در کوتاه‌ترین مدت ابلاغ کنند تا فیلم‌های نوروز از بلاتکلیفی خارج شوند.

و عبدالله علیخانی معتقد است: اگر تا هفته آینده هم جلسه شورای صنفی با آیین‌نامه جدید تشکیل شود، مشکلی برای اکران نوروزی پیش نخواهد آمد.

این تهیه‌کننده که فیلم «سلام بر عشق» را برای اکران در نوروز آماده دارد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به این‌که از پنج گروه سینمایی وضعیت دو گروه آفریقا و قدس که فیلم‌های «به رنگ ارغوان» و «عیار 14» را نمایش می‌دهند حداقل تا 15 فروردین مشخص است و تنها فیلم‌های نوروزی سه گروه عصر جدید، استقلال و آزادی باید مشخص شوند.

وی افزود: بعد از ابلاغ آیین‌نامه و تشکیل شورا قرارداد «سلام بر عشق» را در گروه عصر جدید ثبت خواهیم کرد که کپی‌ها و مواد تبلیغی آن آماده است و فکر می‌کنم استقبال خوبی از آن شود. ضمن این‌که وضعیت گروه «آزادی» هم برای اکران «طهران تهران» تا حدودی مشخص شده و تنها گروه استقلال باید قطعی شود.

گفتنی است: با ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید، شورای صنفی نمایش با اعضا جدید تشکیل خواهد شد.

آخرین جلسه شورای صنفی نمایش روز ـ 19 بهمن ماه ـ در محل خانه سینما شماره 2 تشکیل شد و اعضای این شورا توسط مدیرعامل جامعه اصناف سینمایی ایران تقدیر و تودیع شدند. 

کد خبر 102327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز