سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، برگزیدگان خود را از میان فیلم‌های شرکت‌کننده در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم معرفی کردند.

در این گردهمایی از لیلا حاتمی، محمدرضا فروتن، اصغر فرهادی و حسن فتحی تقدیر شد.
این مراسم که با اجرای شهرام شکیبا در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، با پخش تصاویری از دومین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران آغاز شد و در ادامه برگزیدگان دوره سوم معرفی شدند.

تندیس نقش مکمل زن این جشنواره به طناز طباطبایی برای فیلم «صداها» و تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «بی‌پولی» به لیلا حاتمی اهدا شد. تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به محمد رضا فروتن برای فیلم «عیار 14» و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به صابر ابر برای فیلم «درباره الی...» اهدا شد.

حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم «بی‌پولی» گرفتند. در بخش بهترین کارگردانی جایزه به «حسن فتحی» برای فیلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» و یک جایزه ویژه به واروژ کریم مسیحی اهدا شد.

سپس جایزه بهترین فیلم را اصغر فرهادی برای فیلم «درباره الی...» گرفت که در غیاب او، پیمان معادی این جایزه را دریافت کرد. در بخش خلاقیت و استعداد درخشان، شهرام مکری برای فیلم «اشکان انگشتری متبرک و چند داستان دیگر» جایزه گرفت.

باشگاه فیلم تهران نیز 5 جایزه به برگزیدگان داد که در این بخش رؤیا نونهالی برای فیلم «صداها»، شهاب حسینی برای فیلم‌های «درباره الی...» و «سوپر‌استار»، حمید نعمت‌الله و هادی مقد‌م‌‌دوست برای فیلم «بی‌پولی»، شهرام مکری برای فیلم «اشکان انگشتری متبرک و چند داستان دیگر» و حسین معززی‌نیا تقدیر شدند.

در ادامه شهرام شکیبا مجری با اشاره به اینکه  در نخستین دوره جشن منتقدان که سال 86 برگزار شد، از جمشید ارجمند و هوشنگ کاووسی و در دوره دوم از زاون قوکاسیان و طهماسب صلح‌جو تقدیر به عمل آمده بود، ابوالحسن علوی طباطبایی را به‌عنوان منتقد برگزیده این دوره معرفی کرد.

گفتنی است این مراسم با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران، خانه سینما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگسرای ارسباران برگزار ‌شد.

در این مراسم نتایج نخستین جشنواره مطبوعات سینمایی کشور اعلام شد و در رشته‌های نقد سینمایی، گفت‌وگوی سینمایی، گزارش سینمایی، ترجمه سینمایی، مقاله سینمایی، یادداشت سینمایی و نیز نقد تلویزیونی، یادداشت تلویزیونی و    بهترین سایت سینمایی، برترین‌ها به این ترتیب معرفی شدند: عزیزالله حاجی‌مشهدی (بهترین نقد تلویزیونی)، آرش فهیم (یادداشت تلویزیونی)، جابر تواضعی (یادداشت تلویزیونی)، منوچهر اکبرلو (یادداشت سینمایی)، رضا استادی (گزارش سینمایی)، سیدرضا صائمی (مقاله سینمایی)، رضا کاظمی (مقاله سینمایی و نقد سینمایی)، مسعود حکم‌آبادی (گزارش سینمایی) ، مازیار فکری‌ارشاد (گفت‌وگوی سینمایی)، یحیی نطنزی (ترجمه سینمایی)، رضا درمیشیان (گفت‌وگوی سینمایی)، آرش عنایتی (گفت‌وگوی سینمایی)، منوچهر اکبرلو (نقد سینمایی)، شهرام جعفری‌نژاد(نقدسینمایی). غلامعباس فاضلی هم برای سایت تازه تاسیس پرده سینما برنده جایزه بهترین سایت سینمایی شد.

در این مراسم که تا ساعت 22 به طول انجامید همچنین عبدالرضا کاهانی، حبیب رضایی، رضا عطاران، شقایق فراهانی، سامان استرکی، فریده فرامرزی، مصطفی کرمی، سروش صحت، احمد میرعلایی و... حضور داشتند. در پایان مراسم فیلم «اشکان انگشتری متبرک و چند داستان دیگر» برای حضار پخش شد.

کد خبر 99862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز