همشهری آنلاین: اعضای مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفکر درباره حوادث اخیر هر انسان منصفی را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بیشتر و عظمت اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه وا می‌دارد تاکید کردند:

ایجاد آرامش و وحدت برای تحقق آرمانهای بلند نظام اسلامی حول محور وحدت‌بخش رهبری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه هفتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌  چهارم صادر شد. متن این بیانیه به این شرح است:

اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله

انقلاب اسلامی ایران موهبتی الهی بود که در زمان غربت دین در دنیای معاصر شکل گرفت و دین را حیاتی مجدد بخشید و پایه‌های فرهنگ دین‌ستیزانه را به لرزه درآورد.

این نظام مقدس – که یکی از ارزشمندترین هدایای الهی به ملت بزرگ ایران است – با یاری و مددهای خاصه‌ خدای متعال در طول ‌٣٠ سال توفیق و توان خویش را در مقابله با همه‌ توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند و راه پیشرفت و تعالی را بر روی ملت‌های عدالتجو، آزادیخواه و مظلوم جهان گشود و عملا این نکته را به اثبات رساند که اسلام در همه  شرایط، توان اداره بشریت را به خوبی دارد.

مجلس خبرگان رهبری سی و یکمین بهار به بارنشستن حاکمیت دین را به ملت سرافراز ایران تبریک می‌گوید و در پایان هفتمین اجلاس رسمی نکاتی را تقدیم می‌دارد.

1- خداوند متعال را به خاطر داشتن ملتی مومن، بصیر، موقعیت‌شناس و همیشه در صحنه شکرگزاریم و بر خود لازم می‌دانیم از حضور با صلابت، به یادماندنی و دشمن‌شکن این ملت شریف در دو حماسه تاریخی9 دی و 22  بهمن هشتاد و هشت صمیمانه تشکر نماییم.

2- حوادث بعد از انتخابات اخیر گرچه خسارتهای مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را در سطح ملی و بین‌الملی به دنبال داشت اما در مقابل‌ برکاتی نیز در پی داشت که موجب شناسایی ناخالصیها و تفکیک نیروهای حق و باطل گردید و صحنه‌ای عملی برای امتحان مردم و نخبگان بود.

نتیجه‌ این امتحان بزرگ و تاریخی قبولی مردم و نمایش بصیرت آنان و متاسفانه واماندگی بخش محدودی از خواص از دستیابی به بصیرت، متناسب با شرایط پرتغییر و سخت زمان بود.

 این دوره  پرمحنت با رهبری شایسته و هدایت هوشمندانه و داهیانه‌ رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و حضور باصلابت و همه‌جانبه‌ مردم پایان پذیرفت و برگ زرین دیگری را به موفقیتهای انقلاب اسلامی در گذر از بحرانها افزود.

تفکر در خصوص حوادث گذشته هر انسان منصفی را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بیشتر و عظمت اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه – به عنوان عزیزترین یادگار حضرت امام خمینی (ره) – و جانشین صالح ایشان وامی‌دارد.

حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مقام معظم رهبری و تلاش گسترده‌ برای تحقق رهنمودهای معظم له در تمامی عرصه‌ها ضروری بوده و بر کسی پوشیده نیست.

همچنین ایجاد صفا و همدلی و آرامش و وحدت برای تحقق آرمانهای بلند نظام اسلامی و چشم‌انداز بیست ساله و دیگر برنامه‌ها، حول محور وحدت‌بخش رهبری را در شرایط فعلی ضروری می‌دانیم.

3- صبر انقلابی مردم شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی – که نشانگر ظرفیت بالا و توان مدیریت بحران است – پس از دادن فرصتهای متعدد به سران فتنه برای توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) در 9 دی به پایان رسید و با زدن مهر مردودی بر کارنامه‌ آنان برای همیشه آنان را از ذهنیت سیاسی خود حذف نمودند.

4- پایان یافتن این فتنه به معنای تمام شدن وظیفه‌ افراد و گروههای موثر در جامعه نیست. از این رو، به همه‌ دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی توصیه می‌کنیم همسو با هدایت‌های دلسوزانه و راهگشای مقام معظم رهبری‌ با پرهیز از سکوت و تبری جستن شفاف از گره‌افکنیهای منافقانه و فتنه‌انگیز وظیفه خویش را متناسب با مقتضیات زمان ایفا نمایند.

5- از مسئولان و نیروهای جان‌فشان امنیتی و انتظامی – که برای حفظ و برقراری امنیت به خصوص در جریان فتنه‌ اخیر تلاش زایدالوصفی داشته‌اند – قدردانی نموده، مزید توفیقاتشان را از درگاه ایزد منان خواستاریم و از همه‌ آنان انتظار داریم با برخورد قاطعانه با هر نوع حرکت مشکوک و بحران‌آفرین و رعایت اصل رافت و محبت اسلامی و جذب حداکثری و دفع حداقلی اجازه خدشه‌دار شدن امنیت مردم را به هیچکس ندهند.

همچنین دستگیری عبدالمالک ریگی، این شرور جانی را – که نشان‌دهنده‌  قدرت اطلاعاتی و عملیاتی این نظام بود – به ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریک می‌گوییم.

‌6- پیروزیهای درخشان دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی از جمله در علوم لیزری، پزشکی، نانوتکنولوژی، صنایع هوا فضا و هسته‌ای، نشانه‌ای از ظرفیت و توان بالای جمهوری اسلامی ایران برای تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و شکست دشمن در تحریمهاست.

این موفقیتهای چشمگیر، همچنین موفقیتهای بزرگ مسئولان دفاعی و دانشمندان نظامی در دستیابی به تکنولوژیهای پیشرفته در سالهای اخیر به خصوص ساختن ناوشکن جماران را گامی استوار و موثر در بازدارندگی دشمنان می‌دانیم و از همه‌ دانشمندان و تلاشگران متعهد این عرصه‌ها تشکر نموده و از تمامی مسئولان، خدمتگزاری و تلاش همه‌جانبه را – به نحوی که شایسته این ملت عظیم‌الشان باشد – خواستاریم.

7- در پایان ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل (ره) و تجدید پیمان با مقام معظم رهبری "مدظله" و شهیدان این مرز و بوم از خداوند می‌خواهیم ملت ایران را در حفظ میراث گرانقدر آنان موفق دارد و این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر "ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برساند.

برای امام راحل، شهدای والا مقام و همچنین مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدرضا فاکر نماینده‌  فقید مردم بزرگوار خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی،‌ علو مرتبه و رحمت واسعه مسئلت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبری

‌٥/١٢/٨٨ 

کد خبر 102304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز