کمیسیون تلفیق، 5 اسفند پس از 3ساعت بحث و بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت با قیمت پایه نفت 65دلاری که پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 1389 کل کشور بود،‌ موافقت کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق با اعلام این خبر افزود:‌ درحالی‌که در بودجه امسال قیمت پایه نفت 5/37دلار در نظر گرفته شده بود، دولت در لایحه بودجه سال آینده افزایش این رقم به 65دلار را خواستار شده بود که به معنای افزایش وابستگی به نفت است.

وی ادامه داد: در جلسه عصر چهارشنبه کمیسیون تلفیق 5پیشنهاد مختلف اعضا برای تعیین قیمت نفت که به ترتیب 45، 50، 55، 60 و 62دلار بود مطرح شد اما هیچ‌یک رای نیاورد و درنهایت همان قیمت 65دلار مدنظر دولت به تصویب رسید.

یوسف‌نژاد اظهار داشت: به گفته نمایندگان دولت، متوسط قیمت فروش نفت صادراتی ایران در سال جاری 63دلار و متوسط قیمت اوپک 65دلار بوده و دولت معتقد است قیمت نفت در سال آینده افزایش خواهد یافت.

یوسف‌نژاد افزود: مباحث مهم دیگری از بخش‌های درآمدی لایحه بودجه همچون نرخ ارز، صندوق توسعه ملی، حقوق گمرکی و هدفمندکردن یارانه‌ها طی جلسات بعدی کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.کمیسیون تلفیق همچنین پیشنهاد 985 تومانی دولت برای نرخ ارز را در بودجه89 تصویب کرد.

کد خبر 102287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز