چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست مسئولان اقتصادی و روسای بانک مرکزی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در تهران آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هدف از برگزاری این نشست را بررسی راه‌های کاهش آثار بحران جهانی اقتصاد برکشور های عضو دانست. بهروز علیشیری افزود: این نشست با استقبال کشور عضو اکو مواجه شده است و روسای بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی این کشورها در سطح خوبی در نشست امروز شرکت می‌کنند.

وی استقبال از این نشست را نشان دهنده اهمیت آن برای کشورهای عضو اکو دانست و گفت: علاوه بر مسئولان اقتصادی کشورهای عضو اکو نمایندگان برخی موسسات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بانک تجارت و توسعه اکو وبانک توسعه اسلامی در آن حضور خواهند یافت.

برنامه های نشست اکو در تهران

در این نشست مسئولان اقتصادی کشورهای عضو اکو سه میز گرد تخصصی برگزار می‌کنند.

در میز گرد نخست با موضوع  چگونگی اثربخشی سیاست‌های حمایتی دولت‌ها از موسسات مالی و اقتصادی متاثر از بحران اقتصادی جهانی پس از سخنرانی فرزین معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگانی از کشورهای عضو اکو و سازمان‌های بین‌المللی ناظر دیدگاه‌ها و تجارب خود را بیان خواهند کرد.

در میز گرد دوم با عنوان  نقش ابزارهای مالی و پولی در جلوگیری از وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی منطقه اکو  علی صالح ابادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سخنرانی می‌کند و نمایندگان کشورهای عضو و سازما‌ن‌های ناظر نیز دیدگاه‌ها و تجارب خود را درباره موضوع میز گرد ابراز خواهند داشت.

در میز گرد سوم با حضور نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران  نقش بخش خصوصی کشورهای عضو اکو در مقابله با پیامدهای بحران اقتصادی جهانی  بررسی       می‌شود و نمایندگان کشورهای عضو اکو و سازمان‌های ناظر نیز در این باره گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.

در نشست پایانی این اجلاس نیز بهمنی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد کرد.

دربیانیه پایانی نشست اخیر روسای کشورهای عضو اکو در تهران قرار شد مسئولان اقتصادی این کشورها در نشستی ویژه مناسب ترین راهکارها و تجارب کشورها را برای جلوگیری از پیامدهای بحران جهانی بررسی کنند.

کد خبر 102238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز