با گذشت بیش از یک ماه از ترور محمود المبحوح فرمانده ارشد حماس در دوبی رسوایی انجام این عملیات تروریستی از سوی رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند

مسئله‌‌ای که حتی کشورهای اروپایی را بر خلاف سیاست‌های سابق خود به واکنش در این مورد وادار کرده است.4اسفند پس از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا کشورهای عضو این اتحادیه در بیانیه‌ای با استقبال از نتایج تحقیقات انجام شده توسط پلیس دوبی خواستار همکاری کشورهای اروپایی با مقام‌های امارات متحده عربی در این رابطه شدند.

رسانه‌های ایرلند هم از اعزام گروهی از اعضای ارشد پلیس این کشور به دوبی برای کمک به تحقیقات این پرونده خبر دادند. ترور محمود المبحوح، فرمانده ارشد حماس روز 19 ژانویه در هتل البستان دوبی انجام شد و تحقیقات اولیه پلیس دوبی نشان داد که 11 عامل انجام این عملیات تروریستی از گذرنامه‌ کشورهای انگلیس، ایرلند، آلمان و فرانسه برای ورود به دوبی استفاده کرده‌اند.

این در حالی است که گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از این نشست که با حضور آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برگزار شد، بدون اشاره به ارتباط اسرائیل با ترور محمود المبحوح تنها نگرانی خود را  استفاده از گذرنامه‌های اروپایی برای انجام این ترور ابراز کردند.

خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد هم تحقیقات کاملی را درخصوص ترور المبحوح با استفاده از گذرنامه‌های اروپایی تقلبی خواستار شد. همچنین نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با محمود عباس در پاریس ترور المبحوح را محکوم کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برای پاسخگویی درباره انجام این ترور به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل احضار شده بود.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بدون توجه به انتقادهای وزیران اتحادیه اروپا در نشستی خبری در بروکسل در مقابل سؤال‌های خبرنگاران درباره ترور فرمانده ارشد حماس با لحنی تمسخر آمیز گفت: به‌نظرم شما فیلم‌های جیمز باند زیاد دیده‌اید. بهتر است به تماشای فیلم‌های جدی بنشینید.

این در حالی است که گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به خاطر بیم از افشای ابعاد جدید این عملیات تروریستی حتی درخواست متحدان اروپایی خود برای همکاری درباره این پرونده را رد کرده است.

پیش از این دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا به‌طور کامل با تحقیقات بین‌المللی برای روشن شدن موضوع استفاده از گذرنامه‌های تقلبی همکاری کند. روزنامه ایندیپندنت4اسفندگزارش داد که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی 4اسفند به صراحت درخواست انگلیس برای همکاری در این تحقیقات را رد کرده است. 

این در حالی است که به تازگی پلیس دوبی 4 مظنون دیگر به دست داشتن در ترور محمود المبحوح را شناسایی کرده است که آنها هم با گذرنامه‌های انگلیسی و ایرلندی وارد دوبی شده‌اند.

ضاحی خلفان تمیم، رئیس پلیس دوبی بار دیگر با تاکید بر قطعی بودن دست داشتن اسرائیل در ترور مقام ارشد حماس اعلام کرد: با وجود اینکه اسرائیل تلاش می‌کند این مسئله را انکار کند اما پلیس دوبی ده‌ها سند و مدرک در اختیار دارد که دست داشتن موساد در این ترور را مشخص می‌سازد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس از کشورهای اروپایی خواسته است که رژیم صهیونیستی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم سازمان یافته قرار دهد. حماس در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به بی‌توجهی و عدم‌احساس مسئولیت جامعه جهانی در قبال ترور فرمانده ارشد این جنبش از کشورهای اروپایی خواست که اقدامات بیشتری در راستای محکومیت رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم جنایتکار اتخاذ کنند.

کد خبر 102212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز