سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه سیاسی: مسعود علی محمدی استاد 50 ساله فیزیک دانشگاه تهران صبح22دی در اقدامی تروریستی کشته شد.

شدت این حادثه به قدری بود که شیشه‌های منازل اطراف تا شعاع 700 متری شکسته شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، مسعود علی‌محمدی هنگام خروج از منزلش در پل رومی در منطقه قیطریه تهران در انفجار یک بمب کنترل از راه دور کشته شد. بمب منفجرشده در یک موتورسیکلت جاسازی شده و به فاصله یک متری از در ورودی منزل مسعود علی‌محمدی به یک درخت بسته شده بود.

فرضیات و واکنش مسئولان

برخی رسانه‌ها از مسعود علی‌محمدی به‌عنوان دانشمند هسته‌ای ایران یاد کردند و علاوه بر این، برخی منابع نیز مدعی شدند مسعود علی محمدی پیش از این در لیست ترور گروهک‌های تروریستی قرار گرفته بود.

با وجود این به گفته مهدی محمدی‌فر، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور، امکان تسویه حساب شخصی و صنفی با مقتول دور از ذهن نیست. با این حال نیروهای امنیتی با فرض تروریستی بودن این ترور، تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

صفرعلی براتلو، سرپرست امنیتی استانداری تهران در تشریح چگونگی این حادثه گفت: این فرد موقع خارج شدن از خانه، ماشینش را روی پل پارک می‌کند، از ماشین پیاده می‌شود، وقتی بار دوم می‌خواسته سوار ماشین شود، بر اثر انفجار موتوری که در آنجا بوده، کشته می‌شود.

براتلو در ساعات اولیه انتشار این خبر نیز با اعلام وقوع انفجار در ساعت 30: 7   22دی در منطقه قیطریه تهران گفت که احتمال می‌دهد این انفجار با کنترل از راه دور انجام شده باشد.

قاضی فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان تهران، نیز ضمن اعلام آغاز بررسی‌های قضایی برای پیگیری کشته شدن این استاد دانشگاه، ساعت وقوع انفجار را 7:58 دقیقه صبح22دی اعلام کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران هم با اعلام اینکه کسی درارتباط با این انفجار بازداشت نشده است، گفت: بازپرس از محل بازدید و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده است و تحقیقات به‌منظور دستگیری عامل این انفجار و علت و انگیزه آن در دادسرای جنایی آغاز شده است.

واکنش وزارت علوم

وزارت علوم هم در اطلاعیه‌ای خواستار رسیدگی، پیگیری سریع و دقیق مراجع امنیتی و قضایی به حادثه 22دی شد. روابط عمومی دانشگاه تهران هم دراین باره پیام تسلیتی صادر کرد.

نماینده ایران در سزامی

دکتر مسعود علی محمدی، استاد تمام دانشکده فیزیک دانشگاه تهران و از اعضای هیات امنای دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بود. علی‌محمدی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای فیزیک دانشگاه تهران و تربیت معلم تدریس می‌کرد. وی از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال 86 و حایز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی بود.

در صفحه شخصی وی در سایت دانشکده فیزیک دانشگاه تهران لیستی از مقالات و پایان‌نامه‌هایی که وی راهنمایی و مشاوره آنها را برعهده داشته، موجود است. وی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تدریس فیزیک کوانتومی و ذرات بنیادی اشتغال داشت.

از وی چندین کتاب تخصصی فیزیک منتشر شده است. همچنین به گفته محمد حسین دوستدار، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، مسعود علی‌محمدی به‌عنوان نماینده ایران در سزامی فعالیت می‌کرده و در جلسات شورای بین‌المللی سزامی حضور داشته است. مسعود علی‌محمدی از 2سال گذشته یعنی در زمان وزارت محمد مهدی زاهدی در وزارت علوم به‌عنوان نماینده ایران در سزامی منصوب شده بود.

کد خبر 99375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز