جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه بین الملل: به‌دنبال اعلام قطعی بودن ترور محمود المبحوح، فرمانده نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ژنرال ضاحی خلفان تمیم، رئیس پلیس دوبی خواستار صدور حکم دستگیری رئیس موساد از سوی پلیس بین‌الملل(اینترپل) شد

این در حالی است که با مدارک به دست آمده، اینترپل 11 عضو تیم ترور فرمانده ارشد حماس را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است. پلیس بین‌الملل برای مظنونان تذکر قرمز صادر کرده است که هرچند معادل حکم جلب بین‌المللی نیست اما خواستار بازداشت آنها تا زمان استرداد می‌شود.

ژنرال ضاحی خلفان، رئیس پلیس دوبی در گفت‌وگو با روزنامه دولتی امارات متحده عربی از قطعی بودن انجام این ترور از سوی سازمان جاسوسی اسرائیل خبر داد و اعلام کرد: اگر دست داشتن موساد در این ترور صد در صد نباشد، می‌توان گفت که 99 درصد است.

پلیس دوبی در هفته گذشته تصاویر 11عضو تیم ترور فرمانده ارشد دوبی را منتشر کرده است و اینترپل با ارسال آن به کشورهای مختلف اکنون خواستار دستگیری سریع این افراد شده است. رئیس پلیس دوبی همچنین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اعلام اینکه این مدارک نشان می‌دهد که رئیس موساد یک قاتل است، خواستار صدور تذکر قرمز برای بازداشت مئیر داگان از سوی اینترپل شد.

وی تاکید کرد که ترور المبحوح یک جنایت بین‌المللی است و با توجه به اسناد و مدارکی که پلیس دوبی در اختیار دارد، طی روز‌های آینده خبرهایی غافلگیرکننده درخصوص این پرونده اعلام خواهد شد.

6 نفر از اعضای گروه ترور با گذرنامه انگلیسی وارد دوبی شده‌اند، 3 نفر گذرنامه ایرلندی و 2 نفر دیگر هم گذرنامه فرانسوی  و آلمانی در اختیار داشته‌اند. به‌دنبال افشای این موضوع،  وزارتخانه‌های  امورخارجه کشورهای  انگلیس، آلمان، فرانسه و ایرلند نمایندگان دیپلماتیک رژیم صهیونیستی را احضار کردند و خواستار ادای توضیحات در این باره شدند.

دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس بلافاصله پس از جنجالی شدن این ترور و قطعی شدن ارتباط آن با موساد اعلام کرد که کشورش برای افشای حقایق مربوط به این ترور مصمم است. وی پس از پایان دیدار مدیرکل وزارت امور خارجه انگلیس با سفیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت:‌ مدیرکل وزارت امور خارجه انگلیس به سفیر رژیم صهیونیستی جدیت این کشور را در قبال این موضوع ابلاغ کرده است.

این در حالی است که روزنامه دیلی میل گزارش داده است که دولت انگلیس و سازمان جاسوسی این کشور( آم‌آی 6) در جریان طرح ترور مقام ارشد حماس توسط موساد قرار داشته‌اند. این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که وزارت امور خارجه انگلیس و ام‌آی‌6 می‌دانسته‌اند که ماموران موساد در حال انجام یک عملیات در خارج از سرزمین‌های اشغالی  با استفاده از گذرنامه‌های انگلیسی هستند.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس هم در سخنرانی ویدئویی خود در مراسم بزرگداشت شهید محمود المبحوح خواستار پاسخ عملی به جنایت ترور المبحوح شد. وی اعلام کرد: زمان تهدیدات به سر آمده و اکنون زمان عمل برای پاسخ به جنایت ترور محمود المبحوح فرا رسیده است و ما به قدرت گردان‌های شهید عزالدین قسام، برای وفای به عهد و ابتکار عمل در این زمینه اطمینان داریم.

این در حالی است که یکی از رهبران حماس با افشای هویت 2عامل فلسطینی ترور محمود المبحوح، نقش محمد دحلان، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در این ترور را انکارناپذیر دانست.

گفته می‌شود احمد حسنین و انور شحیبر، 2 نفر از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند که حمایت لجستیکی از تیم ترور موساد را تحت پوشش یک شرکت ساختمانی متعلق به محمد دحلان بر عهده داشته‌اند.

همچنین پلیس دوبی در حال تحقیق درباره نقش آمریکا  درمورد  این عملیات تروریستی موساد است. روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که اعضای تیم ترور موساد از کارت‌های اعتباری آمریکایی برای خرید بلیت و دیگر لوازم استفاده کرده‌اند.

کد خبر 101848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز